onsdag 2 december 2009

Vildhjärnorna ska inta Oskarshamn.

Det blir ett gäng vildhjärnor på plats när VIK intar östkuststaden Oskarshamn. Inget ont om Oskarshamn som stad, det är en vacker stad benäget alldeles invid Kalmarsund. Många gånger har jag stått på Ölands västra strand och sett det ryka från Oskarshamns fabriker, i mitten av Kalmarsund mellan Oskarshamn och Öland reser sig vackra blå Jungfrun upp över vattnet. I solnedgång är detta en vy höjt upp över allting annat.

Det var vid en utav dessa gånger när jag tog familjen till Öland som vi stannade upp i Oskarshamn. Dels för att fika, dels för att besöka Oskarshamns islada. Hade aldrig varit där och var nyfiken på hur det såg ut. Det som förvånade mig var hur stort idrottsområdet är där ishallen ligger. Den ligger liksom lite gömd bakom ett badhus och vet man inte om att där ligger en ishall så missar man den väldigt lätt. Jag tog lite bilder och åkte sen vidare ner mot Öland.


En helt vanlig betongläktare.
.....

Det är bara ståplats på ena kortsidan. Långsidorna är för sittplatsfolket. Ladan är en större version av Arboga Ishall. Här på denna is ska VIK lira ikväll och förhoppningsvis plocka hem tre poäng. Salo, en miniatyr av Växjös Sur-Janne, avgick självmant i dagarna. Bra eller dåligt för VIK? Vad kan det ge för effekt på Oskarshamn? VIK är just nu så bräckliga att får Oskarshamn lite vind i segel så blir det nog väldigt svårt, tyvärr.

Jag saluterar dock dom vildhjärnor som åker land och rike för vårat Gulsvarta lag. Det är respekt. Kör försiktigt och lycka till.

....
Hm... Det är något bekant med klistermärket på bilderna.