onsdag 23 december 2009

Vart har ni varit, AIK?

Supportrar går man ur huse för att stötta AIK men vart var ni när den här bilden togs? AIK - VIK tidigare i höst.

Firman boys ska på hockey, och dom vill få med sig alla. Japp, AIK hockey håller på och dör och nu bryr sig plötsligt fotbollsfolket. Vart var ni när AIK behövde er som mest? Innan det behövde gå så här långt? Patetiskt.
Ett brev har gott ut till medlemmar och supportrar där AIKs Anders Gozzi tillsammans med Roger Melin tigger om stöd till de sina. Dom hävdar att AIK "fostrar världsmästare" och frågar sig sen retoriskt "va detta slit förgäves?" Det ska investeras i aktier och det ska handlas och ges pengar via sms och det ska stöttas via ett fullsatt hovet som även Firman Boys flaggar för.

Men jag ställer mig frågan, varför ska den enskilde individen stötta AIK?
Detta är ingen dagsaktuell fråga om AIKs ekonomi. Detta är pågott sen AIK började sin satsning mot elitserien. Ekonomisk doping, spelare med höga löner, en meriterad tränare - allt detta skulle ta AIK till elitserien. Men det lyckades inte. Istället körde styrelsen AIK i botten.
Varför ska supportrarna göra styrelsen jobb? Varför ska supportrarna hålla styrelsen om ryggen och rädda dom från halshuggning? Varför kräver inte Black Army att styrelsen avgår med omedelbar verkan, att dom skyldiga blir personligt ansvariga till AIKs död?

Några tankar från en gurka bara.

Jag är bara glad att gubbar med storhetsvansinne inser att världen är mer än bara deras och att det krävs mer än bara ett stort ego och psykopatdrag för att lyckas.

7 kommentarer:

Olof Loklint sa...

God Jul på dig min kära Bloggkollega!

Jag vet, trots dina vassa ord, att det bultar en hjärta fyllt av värme och kärlek bakom den bullrande fasaden:)

Tillsammans, du och jag, skall vi på våra respektive bloggar medverka till att vårsäsongen blir en fröjd och en glädje att följa för de gulsvarta supportrarna.

Du får stå för de hårda paketen så tar jag de mjuka. Som vanligt med andra ord:)

God Jul på dig!

Du och jag, vi är banne mig som Bill och Bull!

-Hängiven Gulsvart- sa...

Haha, god jul på dig med. =) Kul att vi två hängt i så länge.

Anonym sa...

Bra, ja mycket BRA skrivit om aik.Detta patetiska Solna lag.Hoppas dom konkursar och får börja om i div 4 Stockholm

Emil Nilsén sa...

vänta nu

tillhör inte du grabbarna som körde en flagga med texten "i medgång och motgång" men vid ställningen 3-4 höll tyst?

Inte kasta pil i kuvös nu grabben.

-hängiven gulsvart- sa...

Vad har det med saken att göra? Typ "hej jag har inte sett en endaste match i år men älskar gnaget av hela mitt hjärta och nu ska jag se hockey för att hockeyn håller på å dör."

Jag menar, okej om AIK hockey hade sin publik. Men det är ju just det som har varit lita av problemet i år.

Jag kan ju med gott samvete säga att jag följer VIK i med och motgång.

Emil Nilsén sa...

när aik också haft två hemmamatcher mot oss kan vi jämföra publiksnitt...

-hängiven gulsvart- sa...

Äh... gå å träna med dig. =)