lördag 12 december 2009

Buss-stopp och trumproblem.

Ingen trode på vinst igår uppe i Dalarna. Fanns ingen som krävde det heller. Vi tog bussen upp för att festa och ha roligt och kanske, kanske se VIK ta tre poäng. Nu fick vi se ett VIK som bjöd upp till dans och skrämde livet ur knätofsarna med sitt fräcka spel. Tyvärr vann vi inte men vad gör det? Jag kan ta en förlust så länge grabbarna på isen gjort allt. Igår var en sådan match.

På vägen hem ungefär i höjd med Bellmanstorget tvärnitar en svartklädd man med sin cykel framför oss. Det visar sig vara Andreas Lindh någon halv sekund senare när han kommer in under ljuset. Roligt att han stannar och pratar. Han var nöjd med inställningen i de bägge mötena mot Leksand och såg positivt på framtiden.

Vi supportrar fick annars en något annorlunda bussresa med både täta stopp och Macdonaldsbesök i Hedemora. Och trots förlusten så fortsatte vi att festa, sjunga och ha roligt. Trumslagarpojkarna var så entusiastiska att det gick hål i skinnet, nytt skinn måste raggas således. Irritationen över att toaletten på bussen inte fungerade lade sig med tiden men det känns som att det är en händelse som inte får hända igen.

Flera resor planeras.
Nu ska jag vila huvudet.

-----
Uppdaterad stavningskontroll 19.35 12 dec.
Kom ihåg lapp: Skriv aldrig när du är bakfull.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud ni resande VIKare. Mac Dolnads när det finns "lappens" gatukök i hedemora. Det var amatörmässigt agerat måste jag säga. Hoppas ni vaknar upp och provar Sveriges bästa hak nästa gång ni är i Dalarna

Anonym sa...

Jo jag tackar jag. Sveriges "bästa hak" måste nog vara Sveriges dyraste hak. Då passa Donken bättre. Billigt, smarrigt när man är på fyllen samt det går snabbt.

Anonym sa...

lappens är svinfint. men donken i hedemora ligger lite varmt om hjärtat hos en del viksupportrar :D

jag får be om ursäkt för trummskinnet. fyfan blåsorna är fortfarande kvar.

/skalman