torsdag 3 december 2009

Jag kräver en ursäkt, Wallin.

Blixten från Wallin.
Det gick snabbt. Lättnaden från VIKs första trepoängare på länge hann knappt lägga sig innan blixten slog ner och vände upp och ner på allt vad glädje heter. Besviket bevittnar jag hur en utav VIKs representanter öppet väljer att kasta skugga över den mest hängivna delen av supporterskaran. Han menar att vi har stått och spottat efter spelare efter en förlust, underförstått Boforsmatchen, då Lindh sökte upp oss för ett enskilt samtal.

Jag tänker inte gå in på händelsens natur då jag anser och trodde att saken var utagerat både från supportrarna och från klubbens sida. Jag trodde att klubben fick det klart för sig på det senaste mötet med oss fans. Att nu lägger vi detta till handlingarna och går vidare - tillsammans.

Wallins blogg, privat?
Bosse Wallin bloggar på VIKs officiella hemsida. Detta gör honom automatiskt till en del utav klubbens röst utåt. Anders Eklund menar i ett svarsmejl till mig att Wallins blogg är privat. Men hur kan klubben välja att en utav deras anställda driver en egen agenda och utnyttjar sin position för att tillfredsställa sina egna uppmärksamhetsbehov i en blogg på klubbens officiella webbplats? Detta är för mig mycket märkligt och en kombination som helt logiskt inte går ihop.

Klubbens röst utåt.
Wallin är en del utav VIK och bloggar på hemsidan, detta gör honom till en "klubbens röst utåt" oavsett vad tanken var från början. Wallin har bakom klubbens rygg sakta men säkert byggt sig en plattform där han ostört kan föra ut vilka tankar som helst om i princip vad som helst. Klubben i sin tur förstår inte att människor i vardagen tar Wallins ord som en "klubbens röst", eftersom detta skrivs på klubbens hemsida. Det står heller inte i någon bloggbeskrivning att bloggen är utav privat natur och om den skulle vara av privat natur, hur kan klubben tillåta detta?

Privata bloggar ska vara oberoende.
Allt som skrivs på vik.se ska vara sanktionerat och godkänt av klubben. Detta är viktigt. Jag har, trots förfrågningar, valt att stå utanför viksupports hemsida med min blogg på grund av att detta skulle begränsa mitt skrivande avsevärt då jag måste ta hänsyn till supporterklubben och deras ståndpunkter och värderingar. Jag driver denna blogg privat, på en privat sida och med en bloggbeskrivning som är hur tydlig som helst. Wallin driver en privat blogg på klubbens officiella hemsida, hur sjukt är inte det? Undrar om jag också får plats där under Bosses och Gerdins blogg?

Gerdins blogg å sin sida är en sådan blogg som fyller en funktion. Han koncentrerar sig på VIK och sitt arbete med VIK. Han lägger upp intressanta intervjuer med spelare och bra reportage om VIK i allmänhet. Wallin skriver om Djurgården, som tydligen är hans favoritlag hur nu det går ihop när VIK och Djurgården för inte så länge sen var bittraste av alla bittraste rivaler. Han skriver om New York Rangers, också ett favoritlag, hur många favoritlag kan man ha? Min styvson som är nio har inte ens tre favoritlag. Han håller på VIK i hockey, Liverpool i fotboll, precis som styvfarsan, alltså mig själv. Wallin skriver om sin fru, han skriver i stort sätt inget viktigt som ingen annan inte kan skriva. Wallin fyller ingen funktion så som Gerdins blogg gör.

Be om ursäkt Wallin.
Hur går vi vidare. En utav de Hängivna ringde mig idag och ville diskutera möjligheterna att gå vidare med en protest för att på riktigt nu visa att nu får det vara nog med skitsnacket. Jag stödjer alla former utav protestaktioner mot Wallin och hans skitiga käft. Jag och många med mig vill ha en ursäkt. Nu har det snackats skit en gång för mycket. Och det trots att support tillsammans med klubben alldeles nyligen suttit ner tillsammans och diskuterat hur vårat samarbete ska vara. Då lät det bra, nu känns det som om detta samarbete bör läggas på is ett tag tills Wallin gått ut med en offentlig ursäkt. Detta är inte min sak att bestämma men jag hoppas att det blir effekten av detta.

Wallin, jag kan också leka onkel Sam bakom datorskärmen.
jag tycker dock synd om dom detta drabbar, supportrarna och dina kollegor som vill bibehålla en god ton mot supportrarna. Hur känns det Wallin? Hur känns det att ha rivit upp något så jävla onödigt, något som vi alla hade lagt bakom oss? Är du stolt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara instämma i allt du skriver om Wallin, hans bloggande,VIK och oss supportrar.Inte snyggt eller särskilt smart gjort av Bo Wallin,inte heller av Eklund och övriga som godkänt hans bloggande.Tycker att vi supportrar, gammal som ung fått nog med skit och påhopp från VIK.Dags för en ursäkt från både Wallin och Eklund

Fredrik sa...

Varför inte låta han ha sin åsikt? När han sen skriver VIK Supportrar så pekar han inte med handen på de som står i klacken tex, eller de som åker på alla bortamatcher. Alla som går på hockey för att se på VIK är supportrar. Sen om tre personer från alla 1000-3000 i arenan som spottat i spelargången så är ju även de supportrar?

Jag tycker personligen att han kanske kunde avstå sitt blogginlägg för det försämrar bara relationen mellan klubben och supportrarna, men han har fri åsikt.

Anonym sa...

Då kan Bosse skriva att det var 1-3 idioter som spottade efter spelarna.Om det var VIKare eller inte vet jag ej

Anonym sa...

kanske inte den bästa protesten men ett sätt att visa missnöje bra blogg du har.


http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=190555119625&ref=nf

Anonym sa...

Det är dags för Bo Wallin att dra sig tillbaka och lämna över till någon yngre förmåga som brinner för VIK.Bo Wallin har varit en tillgång för VIK.Tycker att han nu blivit en belastning med sina upprepade påhopp på supportrarna och allt gnäll.Bosse, vet att du läser detta. Avgå som pressvärd,sluta med din blogg det är nog det bästa för alla parter

Anonym sa...

Verkar som Bosse Wallin gör som strutsen.Stoppar ned sitt kala huvud i sanden och tror allt skall vara glömt och att inget har hänt