måndag 14 december 2009

Örebro utnyttjar en tragisk situation.


Platt fall, tomtejävel.

Jag sitter och läser Örebroaren Patrik Karlssons krönika på vipers hemsida och känner bara en trötthet som jag bara kan få när saker och ting bara blir för mycket. Ska jag skratta eller gråta, eller bara ignorera? Lihagens hjärta stannade igår efter en tackling. Läskigt, jävligt läskigt. Kan vi inte bara konstatera detta och gå vidare? Nej nej, nu ska moralisterna fram med sina käppar och Örebro ska löpa medialinan ut och utnyttja varje sekund av detta.

Patrik Karlssons krönika är en patetisk skapelse som bara har ett syfte, att väcka sympati och således reklam utåt. Finns ingen annan agenda. Jag ska förklara varför.

"Vi känner att den brist på medmänsklighet som det visades prov på i Nobelhallen ikväll, motarbetar allt vad sport och fair play står för. Hade detsamma skett i våra led, hade det storstädats.” säger fjortontres Anders Nordström dramatiskt till en lika dramatisk Patrik Karlsson och verkar mena det.

Kruxet är, mina vänner, att värre saker än så sker öppet i Örebros namn och ingen verkar bry sig om det.
Kravaller, huliganbråk, you name it. Det är Örebro. Det har blivit lite av ett stående inslag i Örebros led i låtsasultras PBUs regi. Småpojkar som skramlat veckopengen till en Stone Island och en rutig keps har vid ett flertal gånger förra året gjort avkall från denna moraliska förträfflighet som Karlsson så vackert ägnar en hel krönika åt att hylla. Därför mina vänner, faller hans krönika tämligen platt. Jag hyllar hans dubbelmoral. Grattis pajas. Du gjorde min morgon.

Finns heller inget skäl till att missförstå mig. Klart som korvspad att vi som fungerar normalt i huvudet aldrig vill se en människa dö. Jag har sett död vid ett flertal gånger och det är ingen trevlig sysselsättning. Jag reagerar bara på Örebros plötsligt uppkomna martyrstatus. Jag anser inte att Örebro förtjänar martyrstatus. Det reageras på nidramsor men det är tyst när PBU sprider bilder på när flera av dom står och urinerar på en VIKbil. Vart var Patrik Karlsson då?

Krönikan.

Jag tänkte publicera bilden men ångrar mig. Den är osmaklig och jag känner bara avsky. Ren avsky. Äckliga Örebro.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt Örebro.Städa framför egen dörr innan ni klagar på andra och kasta inte sten i glashus patrask

Anonym sa...

Å andra sidan är det väl som i alla föreningar. De du syftar på i Örebro är väl endast en ytterst liten klick? Det var det väl i Bofors också? Man ska inte dra alla över en kam. Man måste som supporterförening kunna gå ut och fördöma beteenden trots att det finns idioter i egna leden. Så är det i alla lag, även i VIK. Ingen normal funtad person står och skriker "låt han dö", finns liksom inget värde överhuvudtaget att skrika så. Det går inte att försvara på något sätt.

Anonym sa...

Har du överhuvudtaget läst vad som skrevs på Örebros hemsida? Samma krav om bättring ställs även på Örebros klack. Den handlade inte om att peka ut någon, utan att se till en faktiskt händelse och agera för bättring. Jag skäms som Västeråsare när jag läser ditt inlägg! Läs om och korrigera ditt inlägg eller bli föraktad även av oss gulsvarta.

-hängiven gulsvart- sa...

Då blir jag föraktad. Gärna. Tänker inte slicka Örebroares röv, aldrig. Jag läste inlägget och det är ett stycke dubbelmoral. Varför reagerade inte den här personen när Örebro var här senast och slogs på vasagatan? Eller när deras klack rusade mot våran norra ståplatssektion? Nej, då är det tyst, även från oss. Örebroarna fick göra vad fan dom ville i ABB - arena och enligt rykten så gick flera av dom in gratis på grund av stök. Men jag läste inget om det på vipers hemsida.

Nu sjungs det lite på läktaren i en situation som INGEN kunde ha anat att det var så allvarligt. Se skillnaden, folk sjunger, örebroarna misshandlar. Förakta mig gärna, jag står för vad jag skriver. Vi sjunger liknande saker på våran läktare, så förakta hela klacken.

Anonym sa...

Bra inlägg av Hängiven Gulsvart. Du blir inte alls föraktad av oss gulsvarta som någon skrev här ovan.Bra att någon vågar skriva vad många tycker och känner,men är rädda för alla moraltanter