tisdag 31 mars 2009

Thalberg - allt är förlåtet.

Vi glömmer allt. Låt oss glömma allt och gå vidare. Jag kan inte annat än att förlåta Thalberg för hans insatts i gårdagens match mot Södertälje. Jag kan inte längre vara arg på honom. Thalberg visar hjärta och äkta känslor i den efterföljande intervjuen i radiosporten. Så pass att jag som vuxen karl sitter här och låter tårarna rinna. För Thalbergs skull, för han är egentligen en målvakt av hög klass. Det vet vi alla som följt VIK i alla år och som sett Thalberg växa fram som en utav Allsvenskans bästa målvakter. För det är ju de som känns i hjärtat. Thalberg har slitigt och kämpat och jobbat sig dit han är idag.

Johan Tornberg sade vid ett tillfälle förra året vid ett möte med oss supportrar att Thalberg jobbar stenhårt i varge träningsmoment. Han är hela tiden till hundra procent fokuserad och nöter och nöter på det som han har problem med. Klubbhanteringen bland annat.

Ikväll är Johan Thalberg min hjälte och jag skiter just nu fullständigt i förlusten mot SSK. Detta år är ändå inte vårat år. Vårat år kommer nästa år. Och klubben skulle inte vara där den är om vi inte hade haft krigaren Johan Thalberg mellan stolparna.

___________________________________
Gårdagens största glädjeämne:
Våra yngre viksupporters hade jobbat ihop till en banderoll. En lång sådan också. Helt klart dagens bästa. Vad det stod på den vet jag inte - kanske någon av grabbarna där nere som läser här inne som kan berätta? Kul som fan. Läktarkulturen dör inte med våran generation iaf, det är en sak som är säker.

Årets comeback:
BJ:s gästspel på R/S igår. Riktigt kul att se. Ända från de mörka skogarna i norr. Den mannen har ett enormt VIK - hjärta.

Gårdagens hetsigaste humör:
Gurkan raljerar loss som vanligt med ett offantligt register av förolämpningar mot bortastå och deras spelare. Han var på ett underbart humör igår och jag fick mig många goda skratt.

Gårdagens flopp:
Vafan har hänt med korven i ABB - arena? Den smakar avlopp. What the fuck is this? Som Gordon Ramsay skulle ha sagt. Riktigt illa.

Gårdagens underligaste tanke:
Jaha.. en hemmamatch kvar sen är det slut. Inget mer. Finito. Fyfan så tomt det kommer bli.

2 kommentarer:

Erik sa...

På banderollen stod det: "Vi VIKer oss aldrig!" Ingen fantastisk fantasi men kul ändå!

Anonym sa...

purchase NqUqlAeF [URL=http://www.ugg--outlet-online.blogspot.com/]ugg boots sale[/URL] at my estore HsMLUglm [URL=http://www.ugg--outlet-online.blogspot.com/ ] http://www.ugg--outlet-online.blogspot.com/ [/URL]