lördag 28 mars 2009

När Gulsvart segrar.

Hobbyrecords första försök att knåpa ihop en VIK - sång. Efter många om och men så publiceras den ändå på youtube med risk för att bli hånad. *ler*
OBS: Sången är inte den bästa - hav tålamod med dess brister. Om någon som kan sjunga och spela ville ta över denna låt så hör av er. Detta är bara en prototyp av en lekman. Enjoy. Älska VIK.





Jag minns det som igår och jag lever med det än
När V I K var stora, det var inte länge sen

Jag minns alla tårar som vi fält för deras skull
jag minns all den kärlek som förenat tid och rum

Vi ska spara alla minnen som vi lever med idag
Och förena er i sången vi som älskar vårat lag

När vi står där på R/S och sträcker upp våra händer
Och låter våra sånger göra så att det vänder

När gulsvart åter segrar under en gulsvart melodi
Då ska tempeltaket höjas när varenda människa tar i
När stadens krogar stänger och människor går hem
Då stannar vi och skålar på att gulsvart har kommit hem

Minns ni hur det känns när man vankar av och till
Man önskar det var vinter fast det bara är april

Kan ni känna känslan när man minns året som gott
Minnen som vi plockar fram när livet känns grått

Vi ska spara alla minnen som vi lever med idag
och förena er i sången vi som älskar vårat lag

När vi står på R/S och sträcker upp våra händer
och låter våra sånger göra så att det vänder

När gulsvart åter segrar under en gulsvart melodi
Då ska tempeltaket höjas när varenda människa tar i
När stadens krogar stänger och människor går hem
Då stannar vi och skålar på att gulsvart har kommit hem

1 kommentar:

Unknown sa...

sjunga kan jag men spela är lite värre /fredde