måndag 16 mars 2009

Dålig uppslutning när VIK vann.













Tillbaka på ruta ett efter att ha tagit "ledigt" från bloggen över AIK - borta matchen. Där fanns baktanken att jag bara skulle njuta av att VIK skulle tvåla till AIK i en alldeles enorm kokande kittel. Måste säga att jag aldrig någonsin upplevt ett sånt enormt tryck som AIK - publiken skapade vid vissa tillfällen. Jag letar i mitt minne och kan bara hitta ett tillfälle. IFK - Göteborg möter AC Milan på Ullevi inför 40 000 galna goa göteborgare. Ravelli var med - så länge sen var det.

Något vidare tryck var det knappast under gårdagens match mellan VIK och smålänningarna Läjkersss. VIK började bra men avslutade inget vidare. Bättre spel efterlyses om VIK över huvudtaget ska kunna rubba Rögle. Att vi samlat på oss fem poäng av sex möjliga så här långt är underbart och jag tänkte när jag åkte hem från arenan idag hur det på riktigt skulle kännas vid den tidpunkt VIK tar klivet upp till elitserien.

Tanken var så fängslande och grep tag i mig på ett sätt som gjorde att jag bara satt och logg. Den tanken är förövrigt så främmande men ändå så lockande att det skulle kännas surrealistiskt om detta hände. Undrar hur Rögle - supportrarna kände det när deras gäng helt otippat gick till elitserien vid förra kvalet?


Puckkastningen var förövrigt en succé. Tifogruppen har återupplivat en gammal goding till förmån för Tifo - verksamheten. Köpte själv en puck, men det gick så där. Kul att se grabbarna ute på isen för ovanlighetens skull. Kände mig manad att ta ett kort.

Inga kommentarer: