fredag 20 mars 2009

Ola INTE till Luleå.

Vad händer? Man hade hoppats på en lugn kväll med soft musik och lite nätsurf och macka på det, men vad sker då? Jepp, nyheten om att Luleå drar i våra bästa spelare, Arla och Ola, når också mig här i min undanskymda vrå.
Första reaktionen var, vad i helvete? Andra reaktionen var, jävla pack, vi lirar ju kvalserie och så kommer dom och snackar kontrakt med våra bästa poängplockare. Tredje reaktionen var - ta reda på fakta.

Så här ligger det till. Saxat, klippt och skuret rakt från vlt.se, Pasis blogg.

Rykten och skriverier gör gällande att Niklas Olausson, och Pär Arlbrandt, har elitseriekontrakt som väntar på dem i Luleå. Om det säger Olausson så här:

- Ska jag vara helt ärlig så har jag sagt till min agent och alla inblandade att det får vänta. Jag vill gå upp med VIK och det är det jag brinner för. Vi har chansen och det ser riktigt bra ut om vi vinner på söndag. Det är det enda jag fokuserar på nu.
Så ni är så ärliga att ni inte skriver på något förrän säsongen är slut?
- Jag skriver inte på något förrän det här är över. Jag har sagt till klubben och till Leffe (sportchef Rohlin) att VIK varit så juste mot mig att jag inte tänker gå bakom ryggen. Jag vill avsluta det här och vi har verkligen en chans att gå upp. Jag trivs här och tror på laget, sade Niklas Olausson.

Så, kan vi fokusera på kvalserien nu supportrar på alla sköna gulsvarta forum?

Inga kommentarer: