tisdag 17 mars 2009

Hockeysverige har fått solsting.

Kan inte låta bli att slänga mig in i debatten om Anti - Jussi Niemis skada och tackling på honom från Röglespelaren. Det som förvånar mig mest när jag bläddrar runt på hockeysveriges olika forum på nätet är hur människor bagatelliserar tacklingen. När till och med Wikegård, som annars är en superb hockeyexpert, säger att: Mattias Tjärnkvist gör i mina ögon absolut inget fel alls, ja då undrar jag om inte hockeysverige fått solsting.

Jag avskyr LIFI och LIFI hypen precis som alla andra vanliga människor med förstånd och förmåga att tänka logiskt. Jag försvarar inte Leksand eller Jussi Niemi, utan reagerar bara starkt på hur en tackling i ryggen på en spelare som befinner sig precis invid sargkanten kan bagatelliserar så enormt. Att domaren inte utdömde någon form av straff på plats är för mig en jävla gåta. Vid första blicken ser jag direkt att en sådan tackling i Rocklunda skulle till och med få sittplats att reagera.

Nej, Domare Rönnmark förtjänas att hånas av dicsiplinnämnden som rev upp hans friande dom och straffade Tjärnkvist. Rätt beslut. En domare som inte dömmer när spelare uppenbart tacklas i ryggen ska inte få inneha rätten att döma matcher på denna nivå. Hockeysverige har fått solsting. Kanske dags att damma av Thåströms gamla titel - Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.

Inga kommentarer: