fredag 13 november 2009

Några konstateranden.


Efter en kväll som denna konstaterar jag följande:

... VIK kan inte göra två bra matcher i rad. Efter ett bländande spel mot Örebro går VIK in i väggen och förlorar mot Troja.

... Att serien verkligen inte är något att lita på i år då alla lag bevisligen kan slå alla.

... Att VIK tar tre utvisningar i rad både under första och andra perioden. För dåligt. Alldeles för dåligt.

... Att jag småler åt mitt ego och hur jävla rätt jag haft när jag envetet på det där jävla tifo-forumet menat att Leksand inte är bättre än vad resultaten visar och att ribban för alla krav som ställs på laget bör sänkas. Ni kan inte kräva att LIF leder serien med tio poäng när ni samtidigt går och får stryk av Malmö. Orealistiskt

... Att ropen och kraven om en ny tränare alltid kommer att blomma upp så fort laget förlorar. Vilket är bra. Kritik är en del av jobbet som ledande i ett elitlag oavsett vad en del viktigpettrar på Gurkburkens forum anser om den saken. Det finns fans som är dumdristigt hängivna och som hyllar varje minsta drag som VIK gör. Sen finns det fans som är hängivna på ett sunt sätt där kritik ingår i relationen med VIK som ett naturligt inslag. Jag tillhör den senare sorten. Jag betackar mig för Ja-sägare och nickedockor. Sådana människor kommer aldrig att sätta avtryck på eftervärlden.

... Att vara sjuk är verkligen ingen hit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3975

Emil Nilsén sa...

kraven som ställts från läktarn är att spelarna ska kämpa och ge allt - inget har nämnts om tabellplacering.