söndag 22 november 2009

Alla sex! chockerna.


Söndag och en ny vecka att lägga till historieböckerna. Hur ska vi summera detta då?

... Ännu har inte VIK vunnit en match på fyra försök. Trots att det blev ett tröstpoäng uppe i Mora så lyser trean med sin retsamma frånvaro. Argument som; vi tog in på toppen förra säsongen efter en usel inledning, biter inte på mig när jag har tabellen mitt framför näsan. Berget VIK ska bestiga är enormt.

... Första chocken: VIK gör en usel insats och förlorar snopet mot seriens sämsta blåbär, Sundsvall, i en match som samtliga vill radera från näthinnan.

... Andra chocken: Rohlin gör ett schackdrag och tar in förra VIK spelaren Classe Lindblom. Vi som hade hoppats på ett trendbrott när det gäller att anställa sina polare, vi fick ytterligare orsaker att gå och lägga oss.

... Tredje chocken: Rohlin drar fram sitt ess ur rockärmen och signar Patrick Yetman. Yes, tänker många och drar en lättnadens suck.

... Fjärde chocken: Patrick Yetman vill egentligen inte spela här utan vill så snabbt som möjligt vidare. Kontraktet pågår till Jul. Ridå, godnatt. Vi som trodde att VIK skulle signa en spelare som på allvar ville vara en del av Gulsvart och det Gulsvarta kollektivet, vi fick ytterligare en anledning till att ta våra liv.

... Femte chocken: GurkOlle uppträder minst sagt frustrerat och ickediplomatiskt på gurkburken under matchen mot Mora. En chock för alla oss som varit med ett tag och vet hur balanserad han egentligen brukar vara. För första gången den här veckan kunde jag tillåta mig att le en smula.

... Sjätte chocken: Killen som jag länge nog nu hela tiden ansett att han borde blogga har nu börjat med just detta. Han har länge nu visat att han har de initierade kontakterna som det krävs av en riktigt lyckad bloggare. Nu sätter jag lite press på dig för jag hoppas du håller i och kör hårt. Knäck Madhawk, i allt. Bara kör. Hatar verkligen den där smygvikaren från Malmoe.

.....
Så har veckan sett ut ungefär. Glöm för guds skull inte att boka er till Leksand borta fredagen den 11/12. Den nya VIK-bloggen: Här.
Frågan jag ställer mig är, vart tog du vägen, GS hockey?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar också GurkOlles mer aggressivare stil i sin text.Idag på morgonen gav han AIK en känga. Mer sådant Olle

Anonym sa...

Puckoz blogg är i elitklass

Anonym sa...

Ja, jag tycker GurkOlles blogg är bra, men tycker ändå -Hängiven Gulsvart- är en klass för sig. Otroligt bra blogg! Har följt bloggen sedan den startades och har både läst det ena och det andra, - hängiven gulsvart - tills jag dör =)

- Hängiven Gulsvart - sa...

Måste buga för alla fina kommentarer. Tackar. Men vi kör på, på nätet som på läktaren. VIK över allt.

Må gott Gulsvarta.

Olof Loklint sa...

Jag gillar oxo - Hängiven Gulsvart - och hans blogg. Tycker det är bra att det finns någon som ryter i och biter till när det behövs. Då kan jag flyta på lite i mellanmjölkens land och ha det bra:)