lördag 28 november 2009

En deklarerad kärleksförklaring.


Älska VIK med hela ditt hjärta, med all din kraft och med hela ditt förstånd. Älska VIK med passion, med glädje och med värme. Känn vinden som biter i dina kinder och värm dig i hjärtat av den gulsvarta kroppen, ty kylan och mörkret tränger aldrig in genom den gulsvarta skölden.

Älska VIK med all din kraft för i klubbmärket finner du hopp, kärlek och kraft att få delta, att få vara och bara finnas. I VIK finns livet, i VIK finns vaggan av meningen med alltet. Och tillåt dig att med passion agera och verka i klubbens namn. Må ingenting hålla din kärlek tillbaka, må ingen stoppa dig, må ingenting hindra dig.

Älska VIK tills du dör för i döden kommer du alltid att vara en del av den gulsvarta historian. Men älska VIK med förstånd och tillåt dig att vara kritisk, va inte dum och acceptera inte allting som kommer i Gulsvarts namn. Och inse att klubben alltid är större än individen. Beslut kan bytas ut men färgerna kommer alltid att finnas kvar. Så va klok och tappa inte förståndet.

Älska VIK med ditt intellekt och berika den gulsvarta kulturen med dina idéer och dina tankar. Det finns ingenting som är så underbart som en berikande gulsvart debatt. Men stötta laget i det svåra och ge de gulsvarta krigarna det förtroende som dom förtjänar. Ingen vill VIK så väl som dom som arbetar aktivt för klubben, spelare som ledare.

Älska VIK med sång, i med och motgång. Sjung för Gulsvart, för vårat stolta lag, för våra vackra färger och för våran anrika historia. Känn stolthet i sången och va aldrig blyg. Ingen sjunger så vackert som en riktigt hängiven supporter oavsett vad andra säger om saken. Iklä dig med stolthet i våra färger och bär dom med högt huvud. Inget mode är så vackert som det Gulsvarta.

VIK Hockey är klubben i mitt hjärta.
Passion är min drivkraft.
Färgerna mitt hopp och sången min glädje.
I VIK ska jag leva, i VIK ska jag dö.
Tillsammans är vi starkast.

1 kommentar:

Raus sa...

Gulsvart finns alltid i mitt hjärta!!