onsdag 4 november 2009

Jag ber herrarna fotografer om ursäkt.

Från Gurkburken:
*
Det florerar en del bilder på Internet signerade Dreampic.se som Matstoms och Lyckedahl varit så vänliga att dela med sig av på Gurkburken. Utanför Gurkburken kräver dock allt utnyttjande av dessa bilder ett särskilt tillstånd då dessa foton är skyddade enligt upphovsrätten. Ta alltså kontakt med antingen Danne eller Fredrik (se under "Redaktionen") om du är sugen på att använda dig av någon viss bild i fortsättningen...

J
ag bugar och bockar för beskedet från herrarna fotografer på Gurkburken. Självklart ska era bilder inte överutnyttjas. Tyvärr är internet en sådan värld där allsköns människor kan kopiera och göra vad som med allt du gjort. Att kontrollera detta måste vara en omöjlighet. Att google sen lägger upp copyrightskyddat material bidrar också till den otillåtna spridningen.

Jag upptäckte en bild från dreampic och tog givetvis bort den genast. Om ni fotografer där ute anser att jag snott en bild som sprids av google så kan ni gå längst ner på sidobannern på min blogg. Där finns en länk som det står, min profil. Klicka in där och då får ni upp lite uppgifter om mig. Längst upp till vänster finns sen en länk till min mejladress. Skicka ett mejl och skäll lite så tar jag bort bilden/bilderna. Inte alla dagar jag är vaken och ser allt som är skyddat av alla möjliga lagar, regler och förbud.

Detta gäller förstås alla som har en åsikt om mig, min blogg eller bara vill komma i kontakt med mig om någonting.
Tillsvidare; Hare gött.

Inga kommentarer: