fredag 6 november 2009

Inget blogginlägg för moralister.


Vart ska vi börja. Hur ska vi summera? Vad finns att säga? Att Svanberg precis förlorat matchen åt VIK. Grattis gris. Aldrig har jag sett en latare spelare än den där Svanberg. Aldrig. Och det var ta mig fan länge sen jag irriterat mig så förbannat på en enskild spelare så som Svanberg irriterar mig. Berggren, eller nej, BJÖRKMAN är ta mig fan bättre. Bring back Henrik Björkman. Inget kan bli värre.

Det blev också så som jag befarat i det tidigare blogginlägget. VIK kan inte göra mål utan Hellkvist. Jag funderar över vart VIK skulle ligga i tabellen utan alla Loppans mål. Troligtvis sist. Ingen tar ansvar. Alla åker omkring och tror att kompisen ska ta tag i saken. Det mål som gjordes var i öppen kasse. Det krävs en öppen bur för att VIK ska få in den där lilla svarta fan i nätet. När Hellkvist gör mål vid icke-lägen så behöver resterande av svanbergarna en öppen bur för att få in pucken.


Ännu en gång förlorar vi mot skitbosse. Ett sopgäng som ännu inte fattat hur jävla dåliga dom egentligen är. När sen verkligheten springer ikapp och knackat asen på axeln så ska Sam Hallam falla ner i gråt som den lilla skitunge han är. Jepp, moralister ska inte läsa detta blogginlägget så om ni anser mig hålla låg nivå nu så bör ni hoppa vidare till aftonbladet.se i stället. Styckena nedan är ej menade åt känsliga personer.

Jag sitter på pitchers och ser matchen tillsammans med ett förvånansvärt stort antal vikare. Stämningen åker från toppnotsch till skitlåg på bara några sekunder efter utvisningen som ska göra VIK till vinnare. Istället gör Svanberg en svanbergare och ger bort tre poäng till Bofors. Folk blir förbannade och skriker ut sin frustration. Då hör vi en röst över andra röster som skär in som en slö brödkniv på en söndagsmorgon.
"Ta på er ett par griller och gör det bättre själva".

Och det här, mina vänner, var ingen orakad lönnfet alkoholiserad a-lagare som i brist på iq ville verka smart. Nej. Detta var herrar i kostym med säkerligen en årsinkomst över medel. Detta bevisar ju bara att högskolepoäng knappast gör folk smartare. Jävla tomte. Hoppas du läser det här. Hur fan finns det över huvudtaget möjlighet att vara så dum i huvudet som du är. Det finns inte. Du finns inte. Och nej, jag sitter inte här och raljerar åt en person som inte kan försvara sig. Han fick höra vad han var för en sorts person av mig personligen där inne på plats. Och då är jag nykter. Fan vad jag kokade.

Med resonemang som denna så kan ni inte klaga på någonting. Polisen löser inga brott - nehe, gör det bättre själva då. Reinfeldt skapar inga jobb - nehe, gör det bättre själv då. Lapplisejäveln gav mig böter - jaha, gör det bättre själv då. Skojäveln skaver - jaha, skiter väll jag i, gör en sko du då som är så jävla bra på allt.
Pajas. Hem och lägg dig.


Sen är svenskafans forumsysten det sämsta jävla skit som existerar på nätet. Då är ta mig fan lunarstorm bättre. När jag går in där efter en dags frånvaro får jag gå tillbaka fem sidor för att hitta det senaste inlägget. Skapa trådar så slipper alla snacka kors och tvärs om allt möjligt på samma sida. Oerhört irriterande.
Nu ska jag illustrera en bild på paint eftersom jag ej får ta andras bilder som ligger öppet på internet. Hm... Vad ska jag rita?
.....
Det blev ett finger för mycket. Men det illustrerar bara hur mycket jag bryr mig just nu. Fem, sex, sju, åtta fingrar - who cares. Jag? Nej.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du får inte glömma Meijers otroligt lama jobb framför mål. Hade han gjort jobbet hade det inte blivit något mål. Kul iaf att Jensa gör en riktig kanonmatch. Hoppas han får chansen ett par matcher till nu.

-hängiven gulsvart- sa...

Mmm.. mjo, nu när jag samlat mig en smula så inser jag ju förstås att Holmström gjorde en mycket bra match. Stabil utan några större misstag. Det är så det ska vara. Synd bara att det ska sluta som det gör.

Anonym sa...

Trådforum på SF och Gurkburken ? ALDRIG i HELVETET ! Det kan du fetglömma. Annars var ditt blogginlägg bra, där har vi samma åsikter ;)

Anonym sa...

Svanberg har tabbat sig minst 5ggr för mycket i gulsvart... Men ändå så får han spela kvar och vara inne på planen under direkt avgörande stunder. VARFÖR??

Fan vad ledsen och uppgiven jag är

Anonym sa...

Kanske ska undersöka varför diverse VIK-spelare som underpresterar springer skapligt fulla på krogen en lördagskväll under säsong.