fredag 4 september 2009

Välkommen hem Notan


Det rör sig.
Med explosiv rörelse spreds så nyheten om den nya centern. Redan innan sommaren aviserade Rohlin om denna värvning i mycket hemlighetsfulla ordalag. Om det var precis Christian Larrivée han menade då uppe vid vikverkets sköna skinnsoffor vet jag inte. Men han lovade en center lite ut över det vanliga.

Är då detta värvningen med det stora V:et? Ska vi tolka missnöjeskörerna på Redhawks nya supportersida, MrMadhawk, så ska han tydligen vara en spelare värd att fälla tårar över. Det återstår att se. Men sen Greg Jacina kom och frälste oss i stenhård och uppoffrande kanadensisk hockey så ser jag fram emot Christian Larrivée i den Gulsvarta dressen.

Madhawk ett forum?
Att Rödhöken Johans blogg har större aktivitet än Redhawk supports eget officiella forum är ju en smärre skandal och ett pinsamt faktum för alla inbitna och hängivna grötpåsar. Va inne och kikade på deras forum och såg att senaste inlägget rörande silly season skrevs i maj. Detta samtidigt som grötpåse efter grötpåse grinar ut på Johans blogg rörande en viss kanadicks flytt norrut. Jag läste någonstans att Larrivée så hemskt gärna ville lära sig svenska. Efter någon månad där nere i grötlandet kanske han insåg att han var lurad.

Hockeykaramellerna.
Min käre vän och granne Bäckman klagade över att bloggen aldrig tog tillvara på gamla hederliga ord så som "Hockeykaramell". Ska försöka förädla språket en aning, ta mig en läskande lemonaddryck och fundera över hockeykaramellerna och hejaramsorna. Helt apropå gammalt hederligt så kommer Nordfeldt tillbaka till Gulsvart. Hurra hurra. Fanorna vajar i vinden och folket jublar till ljudet av honnörkanonerna. Faktiskt inte ironisk. Jag jublar över Notans fräcka kupp att kittla Örebro på hakan för att i nästa sekund peka dom långfingret.
Där fick ni kexjävlar och Närkemuppar. Sen om det var med avsikt eller inte spelar mindre roll.

Ryktas förövrigt att...
... Ritorp och AIK idag känns otroligt sömnigt.
... Att Aftonbladet uppfunnit ett för mig helt nytt ord: Antiziganism
... Att Ivarsson/Nilsson måste bestämma sig angående målvaktsfrågan snarast.
... Att Intervjun med Leksands klackledare Emil Nilsén fortfarande toppar listan över mest lästa inlägg på en dag på denna blogg. Hm...

Inga kommentarer: