måndag 7 september 2009

Besök på dagens träning.

Vi var några stycken som såg VIK träna tidigt i morse och vi hittade en ovanlig fågel bland alla gulsvarta där nere på isen. Italienaren Daniel Pegoraro tränade med VIK. Jag fick in några bilder på honom.

Här ser ni honom med pucken i vitt närmast bild. Han såg trött ut och hängde inte med i övningarna. Men vi konstaterade uppe på läktaren att det nog inte är så lätt alla gånger att inte kunna språket. Första träningen för den delen också.
....

Daniel Pegoraro. Inte precis bästa kvalité på min kamera.
....

....

....

Ivarsson kikar i taktikboken.
....

Holmström tillsammans med vad jag tror är VIKs målvaktstränare.
....

Ivarsson går igenom nästa övning.
....


Då var det roliga slut. Ivarsson säger några avslutande ord om matchen mot Mora sen stannar vissa kvar och övar skott. Valdix utmärkte sig i denna övning. Vilka skott killen har!

4 kommentarer:

gshockey sa...

Hörru, en rapport om kanadicken då - mer än att han ser bitig ut på bilderna.

Snabbhet, puckkontroll, tacklingar, skott, passningar? :)

-hängiven gulsvart- sa...

Haha.. nja, var förjävla trött i morse så jag orkade inte studera någon. Dock kan jag meddela att backskotten är under all kritik från flera spelare. Antingen kommer dom inte till avslut eller så blir det en isfösare. Hoppas verkligen detta släpper till serien börjar.

Pegoraro körde på men såg rätt vilsen ut av det jag såg. Detta kommer ju självfallet att släppa. Han såg stark ut, ett litet kraftpaket.

Mylläri såg förövrigt inte så pigg ut.

Ola Svanberg skrinnade allt vad han hade iväg bort mot målet med pucken för att senare höra de andra skrika: Ny puck Ola!!!
Då hade övningen blåsts av utan att han märkte det. Skratt givetvis från läktarhåll.

Anonym sa...

hahaa! När tränar vik?

Anonym sa...

Idag tränade dom 09.20 till typ tio.