söndag 20 september 2009

Ivarsson och hans kakrecept.


Ivarsson på Måndag?
...
I Onsdags bytte Ivarsson "kakrecept" med Leksands tränare. Jag ser gärna att Ivarsson även byter kakrecept med Jonas Rönnqvist och Bert Robertsson på Måndag i Gränbyhallen. Och på Torsdag är det Salos tur att dela med sig av sina bakkonster. Jag hoppas ni förstår metaforen. För inte bytte Ivarsson kakrecept med "Strumpan"? Knappast. Han bad honom dra åt helvete, med all säkerhet. Och varför skulle det vara så fel?

Det är känslorna i båset jag vill åt. Jag vill se engagerade tränare som i känslosvallet och viljan att vinna ibland låter allting rinna över. Tornbergs inkastade vattenflaska är en sådan händelse som faktiskt kan sätta eld på laget. Där handlingen visar glöd och passion som i sin tur smittar av sig på spelarna.

Att i vanliga fall coollugna Ivarsson då och då byter kakrecept med sina tränarkollegor på andra sidan ser jag som något positivt. Energin smittar av sig. Spelarna ser att tränaren bryr sig. Spelarna förstår allvaret när tränarna börjar visa känslor.
Bloggen hyser stor respekt för Ivarsson i dagsläget.

...
Sportexpressen, pappersbilagan, tippar Popovics som en av tre tränare som kommer få kicken först av sina respektive lag. Ingen skräll precis. Poppe är precis lika oprövad som en fet dunig fågelunge som försöker ta sig ut ur sitt trygga bo. Antingen så flyger fanskapet eller så faller den och blir rävmat. Jag tippar på att den gode Poppe tillslut blir rävmat.

Inga kommentarer: