söndag 27 september 2009

Jag har svalt en hockeypuck.


Inte jag, bara en med stor hals. Precis som min.
....
Fantastiskt. Jag har svalt en hockeypuck. Eller, det känns så snarare. Körtlarna. Lika stora som Mickael Fahlanders självbild, lika ovälkomna som en Leksing vid huvudentrén, lika dryg som en Karlskogabo i av studiebidraget insparad Stone island skrikandes svordomar på karlskogamål. Patetiskt, men ändå ganska lustigt.

Jag tycker synd om mig själv på det där självcentrerade sättet som bara män i ett sjukdomstillstånd kan uppbåda. Gnällig som fan tvingar jag sambon att krama mig lite extra. Är rädd. Inte för min uppsvullna hals. Utan för att jag ska missa matchen på Tisdag. Min sambo kallar mig idiot och släpper sitt ömma tag om min barm. Fan - att ingen förstår en man i nöd. Det är hockey på Tisdag och här ligger jag och ser ut som om jag fått en siamesisk tvilling rakt på halsen. Lite sent att komma upp nu, din latenta jävel.

Jag tröstar mig med att jag i alla fall inte har något att bevisa. Det har VIK däremot som ska försöka upprepa vinsten mot Björklöven på Tisdag. Jag vill se att vinsten mot Björklöven inte bara var en tillfällighet. Att VIK kan återuppta spelet dom hade i Fredags och ge Malmö en match. Jag fortsätter att vidhålla min ståndpunkt rörande Malmö. Ett gäng som förra säsongen inte ens nådde Play Off. Unga killar som visserligen plockade hem lite av den förlorade hedern under slutet av förra säsongen men VIK är ett topplag och bör agera som ett topplag, oavsett förlusten av Arla och Ola. Jag vill ha vinst på Tisdag.
Kan vi kräva det?

.....
Jag vill skriva ut nyheten som rör alla medlemmar i VIK Hockey support, men också er som vill bli medlemmar. Men så länge det står stilla på supports officiella så kan jag inte göra något. Snyft. Men fan vad taggad jag är. Ni får vänta, jag får vänta - sen slår vi på stora feta trumman.

3 kommentarer:

Anonym sa...

matchen går på visat hockey:)

-Hängiven Gulsvart- sa...

Haha. Hemmamatch - Tevematch. Undrar om Leksandsplanschen åker upp igen på Tisdag. Det kliar lite i mina ögon att dom vill locka VIKare till deras kanal med en Leksandsplansch. Tomtar.

Anonym sa...

Viasat suger pung.