söndag 30 augusti 2009

Träningsmatchandet ingen höjdare...

















Försäsongens trätande är snart över. Bara fyra matcher kvar att traggla sig igenom tills allvaret börjar på riktigt. Försäsongen har en tendens att bli ett sömnpiller. Årets försäsong har ju trots det kryddats med en cup och det var ju bra, men nu vill jag ha det överstökat. Jag känner mig redo för serien, fansen har varit redo för länge sen och spelarna sitter bara och väntar på att få skrinna ut i en kokande ABB-arena under intromusik och klackens sång.

Jag pratade med en spelare för några dagar sen om just detta med försäsongens trätande. Han sade att det "kändes som om dom nyss spelat kvalserien". Från hetluften till kalluften med andra ord. Han ville vidare nu och var ivrig att få börja serien. Träningsmatcher i all ära, men tydligen kan spelarna ledsna på det också, precis som vi. Fyra träningsmatcher kvar sen smäller det. Tre dagar efter den sista träningsmatchen mot Mora på hemmaplan så exploderar det direkt i en vild hockeyorgie mot de blåvita dalmasarna vars supportrar troligtvis kommer fylla hela norra kortsidan. Något annat räknar jag inte med . Bloggen längtar intensivt.
Precis som alla andra.

.... Ryktas att...
... Också spelare i VIKs A-lag gillar marknader och karuseller.
... Flera spelare roade sig i västerås nattliv under fredagsnatten efter att de äldre spelarna "nollat" de nyare förmågorna.
... Det numera finns ett fenomen som bör benämnas som "Gentlemannamässig huliganism", hur nu det går ihop. Men det existerar och det ska jag precisera närmare i ett senare inlägg.

Inga kommentarer: