onsdag 26 augusti 2009

Tåget har nu gott.

Bilden är tagen härifrån

....
Jag vet, det skulle kännas fruktansvärt att skälla på Henrik Nordfeldt. Han har väntat nog nu. Tåget går och kvar på perrongen står vi med en vit näsduk i handen och vinkar farväl. Hejdå Nordfeldt. Jag förstår att du måste vidare. Jag har fattat att VIK vägrar se att du behövs i truppen. Jag har förstått att du väntat, vänt på argumenten och kanske även känt dig maktlös över VIKs ovilja att förhandla vidare. Allt det där köper jag lika lätt som majblommor till våren.

Men till Örebro av alla ställen?

Magen vänder sig ut och in när jag läser på Närkes allehandas hemsida om dina planer att spela för den där klubben. Jag läste en gång till, men inget hade förrändrats. Det Fahlanderska palatset har öppnat sina portar och visat in dig i den värme och det ljus du på sista tiden saknat i Västerås. Mickael Fahlander är mellansveriges svar på Dart Vader. Hans soldater är vita som lamm men han själv är svart som natten. Som ett hotfullt moln svävar han över Västerås. Jag känner mig manad att varna dig för den mannen.

Varför till Örebro?
Jag hatar Örebro.

Men jag hittar ingen nykter anledning att klandra Nordfeldt för att han väljer att sniffa på våra värsta rivaler. Allt ansvar måste läggas på VIK i den här frågan som konsekvent vägrat ha med Notan i truppen om han inte går ner i lön. Notan valde att tacka nej. Vem skulle tacka ja till sänkt lön?
Ni kanske är utav en annan åsikt? Ni kanske vill bränna han på bål och korsfästa honom för sina synder, men inte jag. Flera spelare har fått sin del av min skottsalva när de svikit klubben. Men Notan tänker jag vara ifred. VIK har sig själv att skylla. Hoppas bara inte det straffar sig i vinter.

2 kommentarer:

Joe sa...

Om Notan spelar i Örebro denna säsong säger jag bara, lycka till Henrik!

Jag förstår VIK som vill satsa nytt och ungt. Notan är för dyr och har haft sina bästa år. Han vill spela hockey men inte flytta så närmaste intressanta klubb är Örebro. Gillar verkligen inte heller Örebro och att en riktig gulsvart iskrigare ska gå dit är hemskt, men som det står i inlägget så gör jag ett undantag. Stor Notan är en riktig trotjänare som spelat med stort hjärta och ALDRIG backat när det hettat till. Han har fått alldeles för lite uppskattning från Rocklundas publik!

AEF sa...

Notan till slummen, varför inte?

Han är redan oren genom att ha spelat för både djurgården och leksand tidigare, kan väl knappast bli värre? Att Notan spelar i kexen är en större förlust för honom än vad det är för oss.

Har svårt att ha någon respekt för en spelare som har på något märkligt vis sökt sig till våra största antagonister genom tiderna.

Iofs inte så svårt att räkna ut då han är fostrad i Fagersta AIK, klubben som hatar VIK mer än någon annan klubb.