fredag 8 januari 2010

VIKsupport på facebook.


Ytterligare en informationskanal har tagits fram av VIKsupport. Numera finns supporterklubben på facebook, den nya tidens i särklass största samlingsplats. Jag som är en stor vän av information välkomnar initiativet. Mycket bra. Inte för att det saknas informationskanaler men det känns som om facebook är lite för stort för att VIKsupport inte ska utnyttja möjligheterna som det innebär att husera där. Facebook behöver VIKsupport med andra ord. Och VIKsupport behöver "fans" så gå in på länken genom att klicka på VHS - skölden i sidobannern och bli ett "facebookfan".

....

Läser på VIKsupports hemsida om sidan Foreningsdemokrati.se
En mycket väl behövlig sida i dessa tider där klubbarna ägnar sig mer åt företagsamhet än åt idrott. Där klimatet gynnar folk med plånböcker och där idrottsledare numera helt sanningsenligt kan titulera sig direktörer. Ju mera pengar desto mindre förankring i verkligheten och desto mindre förståelse för klubbarnas ryggrad, supportrarna.

En liknande grupp inom hockeyn vet jag har varit på tapeten. Timrås supporterordförande vet jag var i färd med att starta upp en intressegrupp inom hockeyn. Hur det blev med den vet jag inte men det går att tas reda på.
Jag säger som VIKsupport, läs sidan. Den är viktig för alla oss som anser att vi supportrar bör ha en röst i debatten om läktaren.

....
VIK är piskade att vinna ikväll. I jakten mot sista playoff platsen finns det inte utrymme till plattmatcher likt den som tydligen utspelade sig i hovet i Onsdags. Lycka till VIK. Själv kommer jag inte vara på plats den här gången. Men måtte det bli tre poäng.

Inga kommentarer: