onsdag 6 januari 2010

Varför håller VIK inne med nyheten om Ström?


Inget officiellt om Ström trots att både VLT och den där smygvikaren från Malmö går ut med att Ström tillhör Malmö i dagsläget. Tycker det är på tiden att VIK på riktigt börjar avlöna en webbredaktör som kan hålla i alla trådar så att hemsidan blir levande och en attraktiv plats att besöka för oss informationstörstiga. Även om alla papper kanske inte är klara så finns det trots allt just nu ingen anledning för klubben att hålla tillbaka nyheten att Ström är klar för Malmö. Vi får se vad som sker under dagen. Men VIK måste satsa på en webbredaktör. Helt klart. Klubben är för stor för att ha en hemsida som drivs enbart på ideell basis.

....
Det blev inte den succé som vi alla såg framför oss när nyheten om att Ström åter igen var klar för VIK. Skadeproblem har gjort honom mer eller mindre osynlig. Tycker det är bra att VIK ger honom chansen att satsa någon annanstans. VIK rör om i grytan och det behövs. Fattas nu bara att klubben ger Svanberg chansen att satsa någon annanstans. Han har varit utanför en längre tid och något säger mig att också han kan vara på väg bort. Två spelare har dock lämnat redan så vi får se.

....
Något helt annat nu.
För den som på nyårsafton i fyllan lovat frun, sambon, flickvännen att börja träna på grym och kanske vill ha lite tips och idéer eller bara lite pepp, så har jag för min egen skull startat en träningslogg. Ingen blogg, mera en logg. Detta är ett led i min egen träningsutveckling då jag inte pallar ligga och skriva dagbok. Då är det roligare att skriva på datorn.
Gå in och kika lite då och då.
Träningslogg

....
30 bokade till Örebro borta den 20 januari. Det var ett bra drag framför disken under senaste matchen mot Malmö. Det är kul att se och jag hoppas att flera bokar sig nu under resterande av hemmamatcherna. 100 kr för medlemmar och samling 16.45 vid ABB - Arena. Betalning sker på bussen. Den 20 januari tar VIK den efterlängtade bortasegern mot Örebro, var så säker. Jag vill tro att VIK lärde sig läxan senast.

....
Hylla Kung Sune, VIK.

2 kommentarer:

Sir Lanka sa...

VIK går väl väldigt sällan ut med nyheter när folk lämnar? Endast när folk värvas...

Lite synd med vik.se . Dåligt med uppdateringar och allmänt rörig sida. Defintivt inte en av de vackrare hemsidorna i allsvenskan. Man tycker ju att den kunde vara lite proffsigare, kanske borde folk som skriver där exempelvis Sjödahl och Bargabriel få en slant för att sitt jobb.

-Hängiven Gulsvart- sa...

Vad jag minns gick dom ut med stiffen och dom gick ut med Thalberg, varför inte ström? Kanske en bagatell i sammanhanget men jag vill inte förlita mig på en bloggare i skåne för att få info om min egen klubb. Det känns ju inte helt okej.