tisdag 27 oktober 2009

Nya VIK tränar inför Borås borta.

Dagens träning kan sammanfattas med tre ord; Inspirerande, koncentrerat och uppsluppet.
....

Till skillnad från andra träningar som jag bevittnat så kändes avsluten något vassare, något mer fokuserade än tidigare. Kan det ha kommit något gott ur senaste tidens turbulens månne?
....

Ante Lindh och Johan Thalberg jagar en flygande puck. För er som känner tveksamheter kring Lindhs kaptensroll så kan jag bara säga; Lindh är en ledare och det märks på den här träningen.
....

Fredrik Nilsson höll i gång riktigt bra. Han instruerade grabbarna genom att själv genomföra övningen. Han eldar på och är med hela tiden. Nilsson upplever jag vara en person som, tvärt emot Ivarsson, har driv och adrenalin. Han liknar Tornberg i sitt engagemang på träningen.
....

I samtliga övningar kändes det som om samtliga spelare hade käkat taggtråd till frukost. Underbart att se. Nya VIK månne?
....

Kommer Thalberg kunna resa sig och vara den där sista utposten som kan vinna matcher åt Gulsvart? Jag hoppas det. Vi alla vet vad Johan kan, det har han bevisat för oss tidigare. VIK måste ge Thalberg det förtroendet som han kräver för att kunna blomma ut igen.
....

Det är när man sitter vid sargkanten som man verkligen inser hur jävla fort det går.
....


Nya VIK pratar och skriker, gestikulerar och agerar. Underbart. Okej för att det är träning, nu gäller det för VIK att överföra den här energin på Borås borta imorgon.
Lycka till Nilsson, lycka till nya VIK, lycka till Lindh.
Vi alla håller på Gulsvart!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vart går man in och tittar på VIKs träningar?

Jag var där i måndags och rykte lite i dörrar men alla jag kände på var låsta.

Anonym sa...

Har inte VIK gett Thalberg chansen att visa vad han går för ...gång efter gång...Jensa rykte efter en tabbe...Thalberg får göra tabbe efter tabbe ..är det inte dags att visa Jensa lite förtroende så att han kan gå in avslappnat och göra det han är bra på.Inte som nu ...tänka på att han inte får göra bort sig för då ryker han ..
Bara en tanke

-hängiven gulsvart- sa...

Anonym 1: Dörrarna till lilla läktare brukar i regel vara öppen. Annars kan du gå in spelaringången och komma ut till arenan den vägen.

Anonym 2: Svår fråga. Thalberg har ju tidigare visat vilken sorts målvakt han kan vara. Varför han inte hittar tillbaka vet jag inte. Kan ju bara vara så enkelt som så att han tyvärr inte utvecklas i VIK längre och behöver ett miljöombyte. Jag ser inte Jensa som en målvakt som kan ta VIK nå långt.

Anonym sa...

Hängiven gulsvart .....
Men man kan inte leva på gamla meriter...i mina ögon är Jensa den bättre utav dom två ..men att han inte har fått chansen på samma sätt som Thalberg ..skulle Jensa få samma förtroende som Thalberg har fått så skulle han garanterat gå in och spela avslappnat ..
Jens har ju inte en enda gång fått gått in med Staben bakom sig utan varenda gång har han fått gå in för att "visa upp sig"...och har då haft krav på sig att inte göra bort sig..för då blir han utbytt.
En målvakt räddar ju på "rutin/reflex" inte på tanke och börjar man "tänka" nu måste jag rädda denna puck så går det oftast åt Helvete..
NÄE var konsekventa och låt Jensa stå några matcher nu.