lördag 3 oktober 2009

NHL - reklampausernas mecka.

NHL-hockey ska man se live, tydligen.

Vacker hockey.
I det svaga tillstånd jag befann mig i igår med feber och annat skit så borde jag inte, med facit i hand, ha slagit på TV 6 för att se min första NHL-match på teve sen mälaren brann. Men, tänkte jag, Lidas är ju med, och Bulan och en rad andra svenskar som skapat mig fina minnen i den blågula dressen. Så varför inte?
Fyfan, säger jag bara. Fyfan.

Inget fel på spelet. Vackert, snabbt, tekniskt underbart. Tusen mil från den skogshuggarhockey jag är van vid i sveriges andraliga. Jag var imponerad och jublade högt över flera delikatesser som det bjöds på där inne i (Eriksson!!)Globen. Spanade in Bulan så klart och även Lidström. Zäta, en utav mina favoriter i tre kronor och Holmström så klart. Framför mål, så klart.


Min kväll sprack.

Jag såg fram emot en kväll av hockeyorgie men fick, vaddå? Reklampauser. Reklampaus mitt i ett anfall, reklampaus efter nästan var tredje nedsläpp, reklampaus mitt i en hockeymatch. Reklampauserna pulvriserade hela min kväll. Gjorde mig så jävla förbannad att jag inte fann det värt att ens titta på skiten. Och eftersom Viasattomtarna innebandy-Jihde och timeout-Johan var på plats så misstänker jag att det är Viasat som åter igen visar sitt råkapitalistiska ansikte och spottar oss skattebetalande licensavgiftsmomsbelagda hockeyälskare i ansiktet med sitt skit.
Ge fan i idrotten.

Idrott ska folk avnjuta i stillhet utan att tvingas reflektera över blöjor, bindor, äckligt öl och annat skräp som bara gör oss fattigare och kapitalet rikare. Jag vill se sport så lämna min sport ifred.


Reklam och hockeybloggar.

Hockeybloggarna börjar också spåra ur, på riktigt. På hockeybloggar nätet runt kan vi, förutom att läsa om hockey också läsa om hur vi på bästa sätt fixar potensen, att vi kan få reda på när vi ska dö genom något mumbojumbo företag som har som affärsidé att lura skiten av sinnessvaga idioter som går på deras lögner. Kukförlängare, öl, underkläder, potensmedel, brun utan sol krämer, resor och fan och hans moster. Varför? Varför får inte idrotten vara ren? Varför gör ni detta? För att tjäna pengar? Måste ni få pengar för att skriva om era lag?


Tänk er att jag slänger upp blöjreklam efter några bilder på ett tifo till exempel.
Herre min skapare.
Get a life.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hockey är bäst i SVT.Den saken är klar

Gulsvart Gurka sa...

I NHL så har man två reklmapauser per period om vardera ca 40-50 sekunder. Det är nog främsta anledningen till dessa reklamavbrott. Väl skrivet dock!

// Gulsvart Gurka

Anonym sa...

Hittills under kvällens match har det dock varit tre pauser på en period.

Anonym sa...

Tror du på allvar att det är Viasat som har fixat så att det är reklampauser under NHLmatcher??? Du får tänka ett steg längre och förstå att matchen även sänds i USA.

Jason sa...

Eller så kan man sluta vara dumsnål och slippa reklamen. Jag betalar 99:- i månaden för Viasat hockey. Där såg man NHL matcherna UTAN reklam. När det var powerbreaks (som det så tjusigt heter) fortsatte sändningen utan reklam med publikbilder, spelarbilder etc. Inget som störde. Så jag tycker att det är lite väl mycket gnäll på Viasat.

Köp kanalen, slipp reklamen. Gratiskanaler är bara skit för dem är översållade med reklam....TV6 inkluderat.

Anonym sa...

Lätt att sitta och grina på en blogg, köp biljetten istället och se skiten live. Matchen Är/var precis som vilken NHL match som helst. Matchen visades i USA precis som i Sverige bara anpassa sig.

-hängiven gulsvart- sa...

Haha.. grina och grina. jag skrev ju förvisso att NHL-hockey ska ses live. =)

Anonym sa...

cred till dig att du även låter kritiska röster till ditt skrivande komma till tals i din blogg. Va inne på den där jämtleksingen, en feg jävel som modererar sin blogg. Skriver man något som är till för allmänheten så tycker jag att man borde stå för det också....

Jämtleksing sa...

Till anonym: Jag står för allt jag skriver. Men släpper däremot inte in vad skit som helst på min blogg. Så enkelt är det. Är det något som är fegt så är det anonyma kommentarer. Presentera dig för mig innan du kallar mig feg.