måndag 5 oktober 2009

Bloggen drar till hufvudstaden.


Ingen rusning från Västerås till Stockholm imorgon i alla fall.
....
Match imorgon. Jag kommer sätta mig i en bil och dra till Stockholm. Får se hur många som är sugna på att följa med. Bilder från denna lilla roadtrip kommer med all säkerhet upp på denna blogg. Bloggen trotsar viasat med tesen - Hockey ska ses live. Stockholm och hovet är ett lagom resmål, inte för långt, inte heller för kort. Tycker att vi bör bli några stycken i alla fall där borta. Annars kan jag konstatera följande:
  • Att intresset bland hardcore-fansen för den här matchen är lägst på åratal. Om inte buss så brukar det åtminstone bli en liten, men trogen skara, i bilkaravan.
  • Att inte många tror på VIK imorgon.
  • Att inte heller Johan Tornberg tror på VIK enligt Pasis blogg. Ovanligt. Jag måste börja gå i terapi för min plötsligt uppkomna irritation på Tornberg. Vart kommer den ifrån och för det första, varför?
  • Att jag tänker äta mig proppmätt innan avresan. Korv på Hovet kostar en förmögenhet. För att inte snacka om hamburgarna.
  • Att det känns som om folk går runt och längtar efter den 16:e oktober och ser matcherna fram till dess som en transportsträcka mot matchen med det stora M:et. Kanske är så. Klandrar ingen. Örebroinvasionen kommer bli mäktigast på bra länge.
  • Att VIK kommer vinna mot gnaget. 2 - 3 kommer matchen sluta. Hellkvist, Larry och Lindh gör målen.

Inga kommentarer: