tisdag 6 oktober 2009

Äventyr inne i hovet.

....
Jaha, tänkte vi i bilen på E18 mot Stockholm. Här sitter vi och ska bli förnedrade. Första perioden uppfyllde våra farhågor, sen var det åka av. Vilken match. Vilken förvandling. VIK gjorde AIK ängsliga, som små skolpojkar. Underbart att ha fått uppleva detta live.
Övre bilden är på Black Armys läckra tifo, så kallade ett stolstifo. Mycket banbrytande och originellt
....

Hovet bjöd på denna sorgliga skapelse. Denna sorgliga, vattniga, smaklösa skapelsen till korvjävel kostade mig tjugo kronor. Hovet har nog hockeysveriges äckligaste korv, utan konkurrens.
....


Viasat tar rinkside till helt nya höjder. Jihde på ett par skridskor åkandes, eller staplandes bredvid en Västeråsare som faktiskt ska förbereda sig för en andra period. Men istället för att dra några uppvärmande varm så får denne sällskap av viasats nya hustomte. Herregud, kan media ta sig för vilka rättigheter som helst nu för tiden?
....


Denna plansch är legendarisk. Viasat fortsätter att göra reklam för sin kanal, med en leksandsplansch. Nu i hovet, förut i ABB-arena. Börjar tro att viasat håller på Leksand. Kvällens dumstrut måste också delas ut till en utav säljarna.
Han: Skulle du vilja ha den nya hockeykanalen?
Jag: Nej, jag ser hockey live.
Han: Men för alla bortamatcher.
Jag: Det är ju därför jag är här.
Han: Jaha...*tystnad*... du är VIKare.
Jag: *Går därifrån.*

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gjorde min dag!

"Övre bilden är på Black Armys läckra tifo, så kallade ett stolstifo. Mycket banbrytande och originellt"

haha fan va klockrent! =)