torsdag 29 oktober 2009

Nya VIK sätter press på spelarna.




Bild borttagen pga copyrightanspråk



Svanberg fick stanna hemma igår.

....

Borås - VIK, förlust på straffar. Vem bryr sig? Inte jag. Inte längre. På Fredag tar vi det här brödgänget. Det riktigt intressanta är inte förlusten eller det faktum att laget enligt uppgift spelade med energi och hjärta. Det riktigt intressanta är att nya VIK bänkar spelare. Eller bänkar och bänkar, spelare lämnas helt enkelt hemma. Dom får inte ens en plats i bussen.

Nya VIK agerar. I nya VIK ska ingen spelare åka runt och känna att allting är lugnt och fridfullt. I nya VIK måste samtliga spelare gå in och slåss för sin existens på isen. I fucking love it. Jag fullständigt darrar av upphetsning. Salivet rinner när jag tänker på vad det här kan ge för effekt på laget. Folk säger att en pinne mot Borås var ett steg framåt. Jag säger, att bänka Valdix och Svanberg var tio steg framåt. Det här lär sätta press på laget. Prestera eller stanna hemma. Kompisar kan vi vara på fritiden. Det här är elithockey.
....

På Fredag är det match igen. Själv tänker jag nog ta en sväng förbi Skallbergskrogen innan och ta mig några kalla. En hundring på tre bärs kan jag slösa nu när jag har säsongskort och allt.
....

Förstår mig inte på folk som påstår att GSU tagit över läktaren. Hur då? Att det hänger en tygbit över ena räcket? Nej vet ni vad mina vänner, samtliga som står på R/S är medlemmar i VIK Hockey support. GSU är en ytterst liten del av den gruppen. En jävligt produktiv grupp av eldsjälar som har ett mycket bra samarbete med vikhockey support och dess styrelse. Supporterklubben är fortfarande störst på den gulsvarta läktaren med ca 200 medlemmar. Och så ska det också förbli. Det är både GSU och VHS; s styrelse överens om. Finns inget att diskutera eller grubbla över. Bägge grupperna har samma vision om en levande läktarkultur där inga banderoller, tvåpinns eller flaggor är förbjudna. Därför kan ni se alla sorters flaggor och banderoller på läktaren och så kommer det vara tills vi alla kliver av.
....

Äh... det övre inlägget får sätta punkt.
Är förövrigt ganska nöjd med livet just nu.

Må gott Gulsvarta så syns vi på Fredag.

Inga kommentarer: