söndag 28 juni 2009

Tankar om en plats för oss.

Inställt styrelsemöte och värmen tar kål på mig. Återgår till arbetslivet imorgon efter några månader i skugga och det känns, ja jag vet inte. Har vant mig vid livet som slashas och det kommer nog ta en vecka att vänja sig.

_____
Sitter och funderar på hur jag ska få Skallbergskrogen att gå med på att supporterklubben får sitta där mot vissa motprestationer. Det kommer bli svårt, det har jag insett nu. Men likförbannat måste jag ge det ett försök. Problemet är att ägarna vill att jag ska kunna garantera att si och så många personer kommer vid en officiell samling för att det ska kunna bli tal om rabatterade priser. Det är där förhandlingen kommer ta sin början och sitt slut. Allt hänger egentligen på detta.

Och andra sidan måste det till resultat i förhandlingen för att kunna ge styrelsen ett bra förslag som håller. Att återgå till Skallbergskrogen efter några års frånvaro är inte alls självklart. Men när både puben på Sigurdsgatan och planeringen av våran egen pub i ABB - arena föll på sin egen orimlighet och brist på engagemang så måste vi blicka tillbaka och se vad som faktiskt var lyckat. Samlingarna på Skallis drog folk. Sen om det hade och göra med att det låg i tiden, det tål ju att tänkas på.

____
Inte mycket händer nu. Babylandslaget i fotboll sparkade sig in i svenskens hjärtan. Hädanefter bör vi bojkotta A-landslaget och deras sura, bittra och gråa ledarstab med deras "Långa - bollar - på - Bengt - från Mellberg" filosofi och bara ägna oss åt det nya landslaget som faktiskt vill spela fotboll och visar att dom kan det. Att media inte är roten till allt ont och att det faktiskt inte gör något att le lite då och då.

Nu ska jag in i duschen. Klarar inte det här längre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju bara för er att sätta er vart ni vill. Varför sån process???

Anonym sa...

Det handlar ju om att få bättre priser på mat och öl. Och att få göra oss lite mer hemmastadda genom att få markera vårt "territorium"

Anonym sa...

VIK Support kanske borde ha en omröstnig gällande vilken pub vi ska ha? Kolla upp intresset med 3-4st pubar i stan och pressentera klubbens visioner och ha därefter en omröstning på hemsidan.

-Hängiven Gulsvart- sa...

Styrelsen ska vid nästa styrelsemöte ta beslut om pubfrågan. Tycker som anonym i andra inlägget att det är viktigt att vi "pinkar" in ett territorium där vi kan umgås och ha kul i samband med matcherna.