onsdag 24 juni 2009

KHL - en jätte som söndrar.

Finländaren Esa Pirnes stäms av sin förra KHL klubb på 2.7 miljoner kronor för kontraktsbrott.
Orsak: Esa Pirnes satt vid sin flickväns förlossningsbädd.
Källan är sportbladet och det finns all anledning att vara avvaktande. Aftonbladet godkänns inte i vanliga sammanhang som en pålitlig källa. Det finns dock ingen tvekan om att den stora "björnen" i öst har för avsikt att förstöra ishockeyn och göra den till en multinationell kapitalistisk produkt där profiten står över all moral och etik.

KHL är en jätte som växt med åren och sträcker sig snart över hela det forna östblocket. Sovjet har återuppstått genom hockeydirektörernas försorg och värnanden. Kalla mig gärna konspiratorisk men jag kan se framför mig hur KGB och GRU faller sönder på grund av sovjetstatens fall och ett stort antal äregiriga och totalt hänsynslösa män står helt plötsligt utan arbete. Jag kan, när jag funderar en stund, lägga ihop ett plus ett och göra vissa liknelser.

Inga kommentarer: