måndag 1 juni 2009

Leksand slår bloggrekord.


Någon slängde ut en fråga om det fanns för många VIK - bloggar nu när det dök upp ytterligare en. Mja... jag roade mig att rota i superstars forum och hittade i runda slängar en jävla massa bloggar. Om Leksand då förstås. Dom är så många att tråden som avhandlar bloggarna har 6 sidor. 26 bloggar har admin fångat upp och samlat på ett ställe.

Det intressanta är att det bara är elva bloggar som har blivit uppdaterade den senaste veckan av alla dessa 26. Fem stycken hänger rejält efter och resten är nedlagda - där i bland Dalastarks omåttligt populära blogg.

Kan ju ta några exempel.

Någonting som ni måste kika på är http://uppkavlat.blogg.se/
Resonemangen känns igen ifrån en minst sagt förvirrad forumskribent från Svenskafans. Kotten, är det du? Sluta raljera om VIKs jävla deffensiv. Måste ju finnas en diagnos som beskriver sånna som dig.

ltcu.blogg.se är en av dom som fortfarande uppdaterar. LTCU. Är det ytterligare en sån där ung, yngre gruppering månne? Snart kommer väll LTCUY och LTCUYB och kanske även LTCUYYBB. Eller!! Kan det verkligen vara så att U:et står för Ultras? Leksand Tifo Crew Ultras? Hujeda mig, Hur kan Emil Nilsén alias Dalastark, julgranarnas okrönte konung, tillåta detta?

Nu sova.
Godnatt och farväl - men inte för alltid.
Imorgon kommer jag åter.
Händerna på täcket.

3 kommentarer:

Olof Loklint sa...

Antalet bloggar är på något sätt självreglerande! Lite av Darwins Evolutionsteori. De poppar upp och försvinner i en slags symbios med intresset för ett lag!

Det kan aldrig bli för många! Alla kan göra sitt eget val. Vem idag ifrågasätter att det finns cirka 200 tv-kanaler! Eller cirka 400 olika tidskrifter!

Anonym sa...

LTCU uppdaterat senast i maj 2008... Hur ärdet med läsförståelsen?

-Hängiven Gulsvart- sa...

Jo tack den är bra. men detta var något jag tydligen hade missat. Jag tog kanske för givet att ltc uppdaterade - fel av mig.