fredag 12 juni 2009

Reptilhjärnorna styr i VSK

Herregud. Här sitter jag med bra bilder på VSKs tifo idag och tänkte lägga upp tifot på bloggen. Jag är trots allt nörd i allt som har med tifon att göra. Sen går jag in i diverse forum och läser att vanligt folk fått stenar genom sina bilrutor och att en åtta åring blev träffad och fick glassplitter över hela sig. Då tänker man ju genast, varför i helvete då för?
Är det så förbannat svårt att hålla reptilhjärnan i styr att man ger sig på vanliga fotbollsbesökare med stenar?
Senare under kvällen så ska vsk och syrianerna brakat ihop på vasagatan. Tacka fan för det. Skulle någon grönvit tomte, eller vilken jävla tomte som helst, ge sig på min bil och grabben som också han är åtta år, få glas över hela sig. Ja då hade också jag velat göra upp.
Nåväl. Jag har vsk - tifot på burken. Den som vill får ta del av det. Hojta så mejlar jag över det.
Jag publicerar en bild som jag tog på syrianska klacken.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är ju lättare att slå och kasta saker på dödating som tex bilar... Dem kan ju inte göra något tillbaka. Samma sak gäller att ge sig på 8-åringar. Stenhårda grabbar yeah=D

021an sa...

Då man hört båda historierna så kan jag nog säga följande.

Syrianska var duktiga på att provocera, när jag åkte ifrån parken med min bil så fick jag några "honk" samt fulfingret mot mig, bara för jag var svensk.

Jag förstår VSKs irritation då folk trycker upp förlusten extra i ansiktet på dom och tror inte bara en bil åkt förbi och provocerat.

Jag var inte närvarande vid sekvensen då 8-åringen skadades men ansvaret ligger på både förälder och dom som kastade här. Pappan har säkert suttit och provocerat när han åkt förbi och några kastat sten på bilen. Nu fick det ett olyckligt slut då en ung kille skadades men tror inte några supportrar, beroende på sport eller stad, någonsin vill skada ett barn.

-Hängiven Gulsvart- sa...

Klart det finns en annan sida. Det finns det alltid. Mitt inlägg färgar väll snarare vad jag anser om VSK rent generellt än om just detta fallet. Vinkeln är så uppenbar. Jag hade redan bestämt mig oavsett vilka som började.

But I see youre point. =)

Anonym sa...

Ett flertal syrianer hängde på tutan och gjorde obscena gester när jag gick ifrån matchen. Är man så fb dum att man tror att man kan göra så utan att nån lackar ur får man skylla sig själv.

Anonym sa...

"bara för jag var svensk."

Citerat från 021an

Ja det är ju verkligen rätt att börja blanda i "rasism" i detta. Kan garantera dig att det knappast är för att du är svensk. Om omogna supportrar gör så där så handlar det enbart om att de är omogna. Finns många svenskar som gillar syrianska IF :) däribland jag. Jag bor tom i Stockholm men går på Syrianskas hemmamatcher. Idag ser jag på Gröndal-Syrianska tex :)

VIKman sa...

Jag är ingen syrianska fan över huvudtaget. I vanliga fall skiter jag blanka fan i syrianerna. Men klart man njuter när grönvitt får på nosen. Oavsett lag.

Anonym sa...

vilken fitta inget av det stämer vi går tåg tillbacka till bistron och syrianska bilar kommer och tutar och pekar fingret då gav vi i gen med stenar