onsdag 27 maj 2009

Jubilaren som ännu lever.





Den 13:e Maj 2008 togs första spadtaget i denna blogg. I Ett år har -hängiven Gulsvart- överlevt och har, måste jag säga, gjort det ganska bra. Så nu i Maj 2009 firar bloggen ett år. Jag själv är nog ganska förvånad då projekt av detta slag oftast rinner ut i sanden.

Jag har bläddrat igenom alla bilder jag tagit under säsongen 08/09 och räknat det till ett hundratal i alla fall. Har samlat ihop dom och börjat fila på hur ni där ute också ska kunna ta del av materialet, men återkommer på den punkten.

Ett år som hängiven VIK - bloggare men 12 år som hängiven och frekvent klackbesökare. Jag besökte klacken första gången som 13 - åring, ganska nyinflyttad från Arboga. Om jag inte minns fel stod vi då på sektion T, sektionen bredvid S där vi nu står. Efter ett tag huserade klacken på H/G, norra kurvan. Av säkerhetsskäl var inte det heller bra och en allmän protest bland supportrarna inleddes. Under en träningsmatch satte vi oss på sittplats för att demonstrera att klacken inte tar skit. Under denna period huserade bortaklackarna på sektion U, längst ner på södra stå. Men för att tillmötesgå det ökade publiktrycket från besökande klackar så valde klubben att skänka bort Norra kurvan, H/G, till bortasupportrarna. Ett nät spändes upp mellan sektion G och F efter några incidenter mellan hemmafans och bortafans.

Och på den vägen är det. Nu står vi på R/S och sektionerna H/G har återlämnats till hemmapubliken nu när bortastå numera huserar på sektion E, längst ner på Norra stå. Men 12 år som hängiven har inte bara burit med sig otroliga minnen. Man har även lärt känna en hel del sköna typer som precis som jag älskar VIK och lever för VIK. Typer, människor, som då var en i mängden, men som nu skissar upp dagordningen för VIK Hockey support och dess läktarevenemang.

Det är dessa människor bloggen kommer sätta i fokus under den närmaste tiden. Hängivna som på ett eller annat sätt har en betydande roll på den gulsvarta scenen. En person har än så länge tackat ja. Har flera i åtanke. Häng med så får vi se vart detta leder.

Länk till mitt första inlägg på bloggen.
http://vikfans.blogspot.com/2008/05/vlkommen.html

Inga kommentarer: