tisdag 19 maj 2009

Agent Håkan Loob ute för att döda.

Örebro Hockey byter inte namn. Nähä, okej. vad hade dom tänkt att heta annars?
Örebro vipers? Örebro tigers? Örebro the wankers? Fahlander och hans stab gör gott i att bordlägga frågan och tänka över detta. Örebro Hockey är ett perfekt namn på ett hockeylag som kommer från Örebro. Annars har jag fler namn på lager. Fahlander, mejla så conectar vi.
En ny dress och en ny treårsplan skall dock presenteras på ett "stormöte" i det Fahlanderska palatset. Kan tänka mig vad den där treårsplanen går ut på. Inom ett år, gå upp, två år, vinn SM - Guld och inom tre år, spela i en Europeisk superliga. Nåja, vi ska inte ta i, en nordisk superliga kanske är mer realistiskt.

___________________________________
När vi ändå är inne på avdelningen "män med storhetsvansinne" så snubblar jag osökt in på mannen som hatar svensk idrott, Håkan Loob. Håkan Loob har tagit tjänstledigt från sitt uppdrag inom Färjestad. Han har fått ett nytt uppdrag som passar Håkan Loob som hand i handsken. Uppdrag, mörda svensk ishockey - eller uppdrag, hitta möjligheter till en ny superliga för NT - lagen, som uppdraget formellt går ut på. Agent Håkan Loob är ute för att mörda. Huka er, mannen drar sig inte för nått.

___________________________________
Sen kan bloggen cyniskt konstatera att VIK Hockey support är lika populärt som Michael Jackson är bland småpojkar. Men jag ger mig icke. En vacker dag ska supporterloggan vaja i gemene mans varma hjärtan. Tills dess får ni fortsätta lyssna till min propaganda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är helt underbart att de kaxiga reservmasarna satts på plats.
Inför säsongen gjorde VIK:s Lars Ivarsson ett uttalande i VLT där hans förhoppning inför säsongen var att VIK skule vinna serien och Örebro komma sist. Fatta hur skönt det här känns för en Örebroare som bor i Västerås och alltid får höra deras kaxiga snack om Örebro.
Nu är Örebro bättre i allt utom Bandy men vem bryr sig om den krokkäppsporten.