söndag 12 oktober 2008

Ruttna Malmö ger VIK en läxa.

Drar mig för att skriva det här men förnedringen är så total att jag bara måste. Ett vingklippt Malmö krossar VIK. Vi kan börja vid Söndagen den 5 oktober då Växjö Lakers vinner över Red hawks med 2 - 1 på straffar. Malmö, som har som mål och vision att nå elitserien inom kort fortsätter sin sorti. Onsdagen den 8 oktober besöker skoterraggarna Sundsvall Malmö och vinner med 2 - 1 under ordinarie speltid. Och som om detta inte var nog så ger nykomlingarna Mariestad (!!!) Malmö en riktig mardröm. Mariestad lyckas göra 5 mål på elitseriekanditaterna men Malmö vinner tillslut matchen på straffar. Lägg därtill de många skador som drabbat skånelaget inför matchen mot VIK.

Med facit i hand så vet jag inte vad jag ska tycka. Malmö spöar VIK med hela 6 - 1. Hade Malmö en ovanligt bra dag eller var det VIK som var värdelösa? Malmö är ett lag som knappast överraskat i inledningen. Ett lag som lirar 5 - 5 under ordinarie speltid mot ett jävla korplag som Mariestad, eller förlorar mot Sundsvall - ett sånt lag ska bara VIK vara med och tävla mot. Enligt uppgift var inte ens VIK på banan ikväll.

Det här hoppas jag att Björklöven kommer få fan för.
Krossa Löven, allt annat vore tjänstefel.

Inga kommentarer: