torsdag 9 oktober 2008

Efter en del om och men.


Långt in på första perioden stod jag och formulerade ett dråpande inlägg om uddlösa spelare, viljelösa försök till att spela hockey och bandysvingande backar som trampar luft. Jag var så förbannad att jag på allvar funderade att lägga ner skiten, ta mitt pick och dra hem till teven och pilla naveln framför någon självgod idiot utan självdistans som tuggar tuggumi och leker vuxenlekar med andra mediakåta narsicistiska existenser . Vill inte VIK vill inte jag.
Tills den gamla räven tog bladet från munnen.

När Loppan gjorde det där otroligt psykologiska 1 - 1 målet med dryga halvminuten kvar av första perioden så kände jag vittring. Nu jävlar skulle vi köra över detta korpgäng från lönnebergaland. De dekadenta teveprogrammen fick vänta. Nu hade VIK Hockey insett att det var match på gång. Den gamla räven drog till med en hattrick. Grattis.


Det var aldrig snack om saken. Troja gjorde det dem kunde och vad dem är kapabla till att göra. VIK fick chans efter chans, öppet mål som Trojas emellanåt storspelande målvakt gallant "fotbollsräddade" med klubbladet. VIK skulle ha stängt matchen redan tidigare med alla chanserna man fick. Underbart med tre poäng.
____________________________________________
Tänkte dra en utskällning till alla lata jävla Västeråsare som iof vill se VIK i elitserien men som skiter i att stötta dem på vägen dit. Men det får bli senare. Ni är i vilket fall patetiska och stannar ni hemma nu kan ni lika gärna fortsätta med det. Lekprogrammen på teve fortgår oavsett hur det går för VIK.

Inga kommentarer: