fredag 17 april 2009

Olausson till Luleå verkar nu vara bekräftat.


En märklig sak innan jag slänger mig in i debatten om dagens sillynyhet om att Olausson kritat på för Luleå. Hur kan en Västeråsare, som sitter på en sponsorträff med VIK Hockey i Västerås helt sonika få för sig att skvallra till en skåning som sitter cirkus 60 mil härifrån om vad som sades på just den sponsorträffen? Frågan lyder, vad har skåningarna med våran sponsorträff att göra? Okej, MrMadhawk är sveriges största hockeyblogg och allt det där men... han är ju skåning.

Informationen bör förstås ha kommit från klubben, inte från någon annan och framför allt inte från Malmöiter. Tycks kanske gnälligt och jävligt irrelevant men stolthet har jag iaf en hel del utav. Kan ju passa på att rikta kritik mot klubben VIK som tydligen leker tysta leken med hela Mälardalen och tycks inte heller vilja överge fånigheterna. Känns ju som en vansinnighet att citera en Malmöit i en lokal debatt rörande våra spelare men enligt Skånebloggen så skall Eklund begärt största möjliga tystnad om att Olausson kritat på för Luleå. Varför? Ser ingen vits med detta.

Nåväl. När jag sansat mig en smula och ser nyktert på det inträffade så är det förstås en oerhörd förlust för VIK. Större förlust för VIK än vad det är vinst för Luleå. Visserligen har Olausson storleken med sig för att klara elitserien men anser att han är en för ensidig spelare för att klara av tempot. Olausson är en grym PP - spelare, en fantastisk passningsspelare men saknar tyvärr något utav det defensiva spelet. Ola var trots detta den bättre utav Arla och Ola i kvalserien där Arla inte riktigt fann sig till rätta. Även Olausson tappade standarden och uppträdde vid vissa stunder grinigt och frustrerat men lyckades ändock hyfsat

Jag tror inte på Olausson i Luleå under nästkommande säsong. Om Luleå har tålamod och fortsätter utbilda honom så kommer han att växa in i rollen som en elitseriespelare av klass. Han har alla förutsättningar att lyckas på längre sikt. Bloggen tackar Niklas Olausson för sin tid i Gulsvart. Jag ligger fortfarande på nätterna och drömmer himmelska drömmar om hans knivskarpa passningar som kunde komma från ingenstans. Precis som med Bulan funderar jag över om vi någonsin får se en liknande spelare i VIK i framtiden. Den som lever får se.

Edit: Förra bilden togs bort på grund av upphovrättsliga skäl. Bloggen ser gärna att upphovsmännen till bilder som florerar på nätet hör av sig om deras bilder skulle hamna i denna blogg utan deras vetskap. Kommer fortsätta använda mig av google bildsök för att finna bilder till bloggen så ni som tar mycket kort runt VIK får antingen säga till eller sluta lägga upp bilder på nätet för allmän beskådan.
- Hängiven Gulsvart -

5 kommentarer:

Anonym sa...

Amatörerna i VIK:s styrelse har mycket att lära... Skönt att Öberg kritade på hur som helst!!

-Hängiven Gulsvart- sa...

Härlig nyhet. Även om jag inte hittar någon bekräftelse på det någonstans på nätet. Vet du det med all säkerhet?

Anonym sa...

sveriges största hockeyblogg? haha vilket skämt!!! ekström och savonens blogg om skellefteå aik är överlägset sveriges största blogg.

mejsel sa...

Bara för att Pasi snor mina kreationer "hej vilt" innebär det inte att det är ok.

-Hängiven Gulsvart- sa...

Mejsel: Bra att du sa till. kommer ta bort bilden. Detta gäller alla andra också. Om ni märker att en bild som är eran slinker in i denna blogg utan att ni vill det - säg till så tas det bort.

Jag försöker så gott det går använda egna bilder. Det är ju inte så att jag saknar egna bilder - har gott om bilder från i år. =)

Anonym: Har inte läst Savonens blogg. Jag bygger meningen troligtvis på att jag sett Madhawk högst på nån bloggtopp.