torsdag 2 april 2009

Bloggvärlden vs Pappersvärlden 1 - 0


Ja, det var ju inte svårt det där att lista ut att mitt lilla scoop inte var ett scoop utan bara ett lumpet försök till ett april skämt. April april måste jag ändock säga till alla er 193 pers som ändå besökte sidan under hela första April. Hade dock jokrar till detta. Lindh till Bofors, Arlbrandt ger upp och slutar med hockeyn, Styrelsen bolagiserar VIK Hockey och säljer de flesta aktierna till ICA Maxi Hälla vilket i sin tur leder till att VIK lirar i röda dressar nästa år. Jo... sen valde jag Curre ändå. Lite sådär lagom långsökt.


Hockeybloggarna har tydligen fattat det där med att Fälth drar till Almtuna. Några som inte hänger med i svängarna är konstigt nog Västmanlands största dagstidning, VLT. Inte en rad om att Elias Fälth skrivit på för konkurrenterna redan innan kvalserien är avslutad. Inte ens Pasi är med i svängarna. Hey, det är ingen hemlighet längre hörrni pappersnissar. Till och med skåningarna viste detta före alla andra. Illa, mycket illa.


Rykten säger att silly silly blir riktigt silly i år då det tydligen ska stuvas om i laget ordentligt till nästa säsong. Vill inte gå in på detaljer då jag inte vet om detta är känsligt styrelsematerial än så länge. Men spekulationerna är i full gång och Rohlin arbetar för fullt vilket bådar gott inför framtiden. Spelare jag dock anser bör stanna för VIKs fortsatta mål om elitseriespel är följande:

Jacina, Arla, Ola, Meijer, Ollsson, Hellkvist, Öberg, Thalberg, Lindh, Fredda Johansson, Ström.

Kring denna grund ska VIK värva i år anser jag.
Spelare som i mitt VIK kan få stanna på nåder är: Stiffen och Holmstedt.

VIK behöver näst intill en komplett backbesättning för att klara sina mål. Backbesättningen nu ser för bedrövlig ut med Mylläri, Svanberg, Lundgren (Även om Lundgren då och då visar att han är bra), Leetma.

Tror på att silly kommer bli riktigt galet rolig att följa.

Inga kommentarer: