torsdag 30 juli 2009

Ett ögonblick, Andreas Lindh


Han spelar nu sin sjunde raka säsong i den gulsvarta dressen och Andreas Lindh har aldrig varit så het. Han har en mycket lyckad säsong bakom sig och när Patrik Juhlin valde att sluta så har hans namn återkommit i diskussioner bland fansen som Juhlins efterträdare. När två dagar återstår av bloggens omröstning, vem vill du se som kapten, leder Lindh med stor majoritet. Bloggen vände sig till Lindh själv för att höra hur han såg på saken.

fansen vill se dig som kapten i gulsvart. Din spontana reaktion?
Spontant; -smickrande! Alltid lika kul att känna fansens stöd, oavsett om det är från läktarplats eller som nu, i en omröstning!

Att vara kapten i gulsvart, det är ett hedervärt uppdrag. Hur ser du själv på kaptensuppdraget och är det något du skulle kunna säga ja till om tränarna och ledningen ville det?
Givetvis är det som du säger, ett hedervärt uppdrag.
Skulle jag få frågan så betyder det förhoppningsvis att tränare samt ledning tror att jag är lämpad.Det enda jag skulle behöva ha bekräftat innan jag svarade på frågan är även hur mitt stöd isf skulle se ut från laget, då stödet därifrån, enligt mig är minst lika viktigt.

Du var en viktig kugge i VIK anno 08/09. VIKs klart bästa back skulle jag vilja säga. Hur känner du dig i kroppen nu när första ispasset närmar sig och säsongen drar allt närmare?
Klart det märks att vi börjar närma oss is. De yngre grabbarna tejpar klubbor och provar skydd.... -Skämt å sido. Det är det här vi har väntat på och visst känns det inspirerande med så mycket nya spelare i omklädningsrummet. Tycker vi som lag är väl förberedda träningsmässigt och för egen del känns det kanon!
_____________________________________
Bloggen tackar Lindh för den stulna tiden och det varma mottagandet. Vi ser fram emot nyheten att Lindh valts av spelare och ledare till kapten. Tills dess håller vi tummarna.
Till er övriga som tålmodigt röstat i denna undersökning, tack för eran tid och erat engagemang.
Enade vi stå - Gurkorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

borde det inte vara "en ultrá på planen"?