torsdag 23 juli 2009

Styrelsen förbereder inför säsongen.


VIK Hockey support fortsätter att skapa förmåner för sina medlemmar. Det ryktas nu att ett medlemskap i VHS kan ge rabatt på årskortet. På styrelsemötet igår talades det om saken, att ett avtal var nära att slutas mellan VIK och VHS. Jag är dock försiktig i mina uttalanden då allt kan hända. Support gick i sista stund miste om ett avtal inför förra säsongen. Då var det också tänkt att supports medlemmar skulle få en viss rabatt på säsongskorten.
Håll utkik, det kan löna sig.

Rent spontant var det en mycket härlig känsla att kliva in i ABB-arena igen. Blicka upp mot den gulsvarta läktaren på R/S, se ut över den blanka isen och glädjen att se småkillarna kämpa mot varandra där ute, till en liten trogen skara föräldrar i publiken. Längtan efter säsongen grep tag i mig och gjorde mig nästan lite rörd. Alla dofter, den branta läktaren, klistermärkerna, souvenirshopen, puben, betongväggarna, till och med pissoaren fick mig att känna mig hemma igen efter ett halvår på resande fot. Jag minns fortfarande tifoansvarig när han klev in i våran skrubb och utbrast: Herregud, det till och med luktar hockey!!!

Vi har en del att stå i innan säsongen tar vid. Arbetsgrupperna inom styrelsen tog fysisk form och arbetet har börjat. För oss startar säsongen nu. Tifogruppen har haft möte och dragit riktlinjerna för säsongen. Tifomaterial är inhandlat och vissa tifon är redan bestämda hur de ska genomföras. Bussansvarig har häcken full med att se till så att allt ska bli så bra som möjligt för medlemmarna. Örebroresan prioriteras förtstås, men andra resor kommer också att ta vid.
Informationsgruppen arbetar med nya hemsidan på wordpress så att den ska bli så bra som möjligt. Den är i nuläget lite mörk och en del text saknas. Men håll ut.

Folk på positioner ska kontaktas, pubar ska letas, medlemskort ska framställas och en eventdag för medlemmarna bokas och mycket mycket mer. VIK Hockey support är en aktiv supporterförening med ambitioner och visioner och där samtliga brinner för VIK.
Jag säger som Joacim Sjödal, supports ordförande:
Ishockey är roligt men tillsammans med hängivna fans är det underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig läsning som vanligt=) Börjar längta på riktigt nu!

Älska gulsvart

Anonym sa...

bra start