torsdag 4 februari 2010

Varken vinter eller BIK kunde krossa VIK.

Så här såg det ut på tavlan senast VIK vann med stora siffror i bäverland.

Oj, oj, oj, det här trodde jag aldrig. Efter en makalöst dålig vinter trotsar Gulsvart alla naturens lagar och krossar Bosse bäver. Pang, 7 hela jävla 3 och jag sitter här tjugo över fem på morgonen och är överväldigad av glädje. Vad hände? Hur såg matchbilden ut?

Mellan mig och Karlskoga igår rasade Kung Bore med all sin kraft och jag antar att inte många VIKare hade tagit sig genom detta vita inferno men till er som ändå gjorde det - jag är avundsjuk. Första riktiga segern på länge och första segern mot Bävrarna denna säsong är värd all snöstorm i världen.
Jag var inte där så det finns inget mer för mig att säga än att den lycka jag känner nu, den lättnad som finns i mitt hjärta är total. Att VIK valde just Bävrarna för sin islossning gör det hela bara mycket mer delikat. Länge nog nu har detta mullefolk fått jubla, men igår tog det stopp även för Lokatt och bäver. Tacka VIK, tack.

Måste även ta tillfället i akt att fortsätta hyllningarna. VIKs ledare och representanter har vid flera olika tillfällen passat på och hyllat de hängivna supportrar som står på sektion S match efter match. Senast i raden är våran tränare som i en intervju med Samuel Bargabriel säger:
Vi är glada för det stöd vi fick i senaste matchen mot Borås. Klacken hjälper till och de jobbade på bra och det var riktigt kul.


Det här värmer ett gammalt klackhjärta då klacken och support inte haft det så lätt med opinionen den senaste tiden. En stor eloge även till tifograbbarna som trots dåligt resultat på isen fortsätter att enträget producera flaggor och banderoller av rang. Ni är oumbärliga,
oersättliga. Utan er skulle den Gulsvarta läktaren inte existera. Det här ruset jag känner kommer hålla i tills imorgon och jag hoppas VIK gör om samma bragd. Även om PO kanske känns avlägsen så vill jag ändå se en grym avslutning på säsongen.
....
Gamla bilder från 2008 - BIK - VIK - 3 -6

Inga kommentarer: