tisdag 23 februari 2010

Lindh är större än Lidas.


Lindh ställer alltid upp för supportrarna. Här tar jag kort efter att VIK spelat sin sista match för säsongen, 08/09. Lindh var på gott humör och med en öl i handen skulle han ut och festa med grabbarna.

Andreas Lindh gör en underbar intervju inför länstidningens med all säkerhet förvånade reporter. Lindh är inte bara ovanligt öppen mellan raderna, han är sådär underbart kort och sur som gör att jag bara inte kan tycka illa om karln. Lindh är trots allt en utav få spelare i årets VIK som jag anser har rätt att få vara sur, lite kort och ja, heligt förbannad om han vill.

Lindh älskar VIK, det finns ingen tvivel om det, och han lider minst lika mycket över hur det har gott för laget som vi supportrar gör. Detta kan vi utskilja mellan raderna i hans senaste intervju med VLT och i hans agerande vid AIKs 4-0 mål. Lindh välter målet med full kraft så att den dundrar in i sargen. Detta är Lindh som jag vill se honom, temperamentsfull, tjurig och full av hjärta. Jag tror och hoppas att Lindh ändå väljer att stanna kvar i VIK. Han vill se att det satsas och det kan vi ju förstå.

Enligt mig är Lindh en utav VIKs största spelare, ja för mig är Lindh större än Lidas. Lindh har ett enormt hjärta för klubben, han sliter hårt, han ger allt för VIK i varje byte. Han ger av sig själv till oss supportrar på alla olika sätt. Vid ett flertal tillfällen när jag suttit vid sidan om och kikat på deras träningar så har Lindh skrinnat fram och hälsat glatt. Vi kan snacka när vi ses ute och han tog till sig oss när det stormade som värst i samband med Boforsmatchen. Om Lindh försvinner från VIK så kommer det bli en enorm förlust för klubben i form utav en stor ledare, en härlig människa och en spelare med stort hjärta för klubben.


Jag vill ha Ante kvar.
Namninsamling


4 kommentarer:

Anonym sa...

Blir väldigt besviken på Lidas om han väljer att INTE på någotvis stötta VIK som spelare,tränare,sportchef när han nu kommer hem.Visst är Lindh stor,det är en VIKare med STORT hjärta.Tror och hoppas han stannar i gulsvart bara ledningen gör en seriös satsning säsongen 2010/11

mojja sa...

Han blir aldrig större än LIDAS..Skönt att han ska lämna VIK för VIK behöver inte honom.....Äntligen ska han gå........Ni säger att han har vik hjärta men han vill lämna VIK i januari och det går inte ihop............

021h sa...

Mojja, vad fan har Lidas gjort i Västerås som gör han så enormt stor? Visst är det oerhört kul att världens bästa back kommer från vår klubb men Lidström hade visat sig enormt stor om han valde att spela i VIK iaf 1 säsong innan han la av. Nu blir inte så fallet vilket känns som ett svek då man i alla dessa år bara väntat på att han ska komma tillbaka.

Lindh har alltid varit en VIK patriot rakt igenom. Lindh har alltid värnat om klubben VIK genom åren och gett 120% på isen, ibland sämre ibland bättre.

Sen att du skriver att han vill lämna VIK i januari visar vilken jävla tomte du är. Var aldrig Lindh som ville lämna utan andra klubbar som ville värva honom innan transferfönstret stängde vilket stod överallt så detta visar att din läskunnighet även är nedsatt.

Kryp tillbaka under den sten du kom ifrån

-Hängiven Gulsvart- sa...

Tack 021, blev bara så ofantligt trött av geggamojjas skitsnack att jag bara ignorerade. Nästan så att jag funderade på att censurera... Blir det nån innebandy imorrn då? =)