söndag 14 februari 2010

5 anledningar som höll mig vaken.


Sundsvall, det är verkligen ett partygäng av rang.
Anledningen till att jag inte somnade denna match var...
... För att Forsbergs misshandel på sin hjälm samt hans okvädningsord mot Sundsvalls avbytarbänk höll mig vaken.

... För att Ultras innovativa förmåga att skapa inget till något genom att dra in högtalare och bärbar dator in på klacksektionen och dra lite musik, höll mig vaken.

... För att VIK, trots Sundsvalls bisarra tråkhockey, ändå lyckades skapa lägen som i efterhand faller in i diskussioner som "om den bara hade gott någon centimeter längre till höger", höll mig vaken.

... För att jag länge stod och synade den där skinande och säkert skitdyra datorn på betongläktaren som ultras dragit in och funderade över om eller när någon olycklig stackars sate skulle sätta foten genom skärmen, höll mig vaken. (Detta hände dock inte).

... För att tanken på att somna på en hockeyläktare skulle vara nog så pinsamt. Något jag tyvärr lyckades med i inledningen av förra kvalserien borta mot gnaget i ett fullsatt hovet. Undertecknad var så packad att han helt sonika somnade på läktaren och blev väckt av en förnärmad publikvärd som frågade "hur fan jag kunde sova under det här oväsendet". Senare staplade jag ut ur arenan för att i nästa sekund fly halls över huvud för en gnagetmobb på fem pers.


Annars så...

Grattis VIK till tre poäng.

1 kommentar:

Anonym sa...

... För att Ultras innovativa förmåga att skapa inget till något genom att dra in högtalare och bärbar dator in på klacksektionen och dra lite musik.
det var ju riktigt roligt men det fungerade inte så bra med internet..