fredag 16 maj 2008

Supporterfruns vinter.

MIN SUPPORTERFRU...

För länge sen, när de flesta av GSU:s nyare boys fortfarande höll mamma hårt i handen, fanns det en munktröja med texten (ungefär, för jag minns inte exakt); VIK eller frun?
Om någon kunde upplysa mig om hur exakt det stod så vore det kul för den var en rätt intresant vinklad texte. Vinklingen var rätt och slätt, om du blev tvungen att välja mellan frun, eller VIK, så väljer man VIK. Men, tänker jag nu då, går det inte att kombinera?

Hockeyfruar och fotbollsfruar talas det ganska mycket om. Men begreppet supporterfruar har än så länge inte diskuterats. Varför egentligen?
Jag kommer hem, ger min käraste en puss och smyger in mellan goset att, just ja och så var det bortamatch i helgen också... Hehe. Så där klämtjeckt och oskyldigt, i tron att sambon ska bli arg, eller sur. Jag hukar mig också, av bara farten. Ä..älskling, stammar jag fram, och... och, sen efter bortamatchen... så.. så är det hemmamatch, nästan direkt efter. Jag hukar mig ännu mer i tron att nu kommer näven. Men ingen näve kommer. Hon ler bara, retar mig för mitt konstiga beteende och säger bara. Okej.
OKEJ?? Jaha...men va bra.
Ja det är helt okej älskling, ha så kul.
Jaha?? Mer då? Någon baktanke? Ska jag köpa den där dyra parfymen som du tittat på så länge? eller vad vill du ha???
Ingenting.
INGENTING??

Och sen bara åker jag.

Hon är beundransvärd min käresta. Vi kan ha planerat in någonting, kanske en resa till stockholm. Och så kommer jag, fanatiska hockeysupportern som bara måste gå på varje match, som bara inte kan missa bortamatchen mot Bosse, eller Leksand, eller Almtuna, och gör så att dete blir ändrade planer. Men hon säger bara, okej, vi tar det en annan gång.
Det kan vara match på Söndag, Onsdag och bortamatch på Söndagen därpå... Men hon klagar inte. Vist, ibland kan hon säga att jag är nörd. Ja, jag är nörd, en hockeynörd.
"Ni pojkar", säger hon och flinar när hon hört om något roligt som hänt på en bortamatch.

Nu ska jag återgå till arbetet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har för mig att det var, "Om hon sa, mig eller VIK - Skulle du sakna henne?"

Anonym sa...

Söt hon är din sambo