onsdag 14 maj 2008

Klubbchefen svarar.

Eklund i fokus...

Jag fick ett litet infall igår. Jag kan inte slita mig. Även om det är långt kvar till säsongen drar igång så kunde jag inte låta bli att snoka lite hos klubbchefen. Tre snabba frågot stälde jag till Anders Eklund och fick tre snabba svar. Enkelt och koncist. Positivt då denna blogg börjar bra med att genast kunna leverera följande frågor och svar.
Alltså, en liten minikoll med klubbchef Anders Eklund:

- VIKs målsättning nästa säsong, hur ser den ut?
- Top 4 i kvalserien.
- Vad är din spontana reaktion på hur spelartruppen utformats så här långt?
- Vi har fått de spelare vi ville ha. En spelare valde Rögle före oss men i o m att de gick upp har vi full förståelse för det.
- Rykten surrar om att VIK förhandlar med en "superback" i dagarna. Ligger det något bakom rykterna och i sådana fall, vem är det ni förhandlar med?
- Nej, det stämmer inte. Vi har en idé att göra den värvningen senare när vi är säkra på att ekonomin tillåter det.

Min spontana reaktion är, wow. Nu rullar stenen åt rätt håll. Att ledningen sätter upp ett högt mål redan i inledningen är positivt. VIK ska nu alltså inte bara nå kvalserien, vi ska också komma bland top 4 när säsongen 08/09 är över. Men på något sätt känns det realistiskt. VIK har åkt runt i Allsvenskan nu i 8 säsonger för att titta och lära. Nu ska VIK lära andra hur man spelar hockey på den här nivån.

Undrar vem den där spelaren är som valde Rögle?

Kunde givetvis inte låta bli frågan om den där backen som folk surrar om. Nyfiken som fan för det lät spännande. Men som vanligt i alla rykten finns där en gnutta sanningen och betydligt mer fiktion. Sanningen, VIK har en idé att göra den värvningen. Ryktet, VIK förhandlar med en superback. Ja, så det kan gå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skit david keep it up.