måndag 16 februari 2009

Välsmord propaganda















9 - 1 mot Sundsvall och VIK fortsätter jakten på kvalserien. Matchen idag var något av det vackraste jag sett på väldigt länge. Det var hockeypropaganda, en kärleksförklaring och det var vackert likt ett konstverk på is. Det här laget har funnit sig själva och varandra och dom beter sig äntligen som ett lag.

Efter 5 - 0 kunde VIK väntat på slutsignalen. Istället fortsätter lagmaskineriet att trampa, vinna mark, slita i sarghörn och spela puck och göra mål. Vackra mål. Mål som vinner plats i historieböckerna och mediearkiven så att Bosse Wallin kan visa sina barnbarns barn på ålderns höst invid brasan på sommarstället. Sådana ögonblick skapades idag. Ögonblick att minnas och föra vidare. Ögonblick där VIK tar ytterligare ett enormt steg mot Elitseriekvalet. Och vi har fått vara med från början.



VIK hör hemma i kvalserien och dit kommer VIK att komma. Jag är nu övertygad. Jag minns vad jag lovat. Tar VIK tredjeplatsen så bjuder bloggen kansliet på tårta. Ingen överdrivet stor och pampig tårta, målet är fortfarande elitserien. Men bara en sån där, jag - ber - om ursäkt - för - alla - hårda - ord - tårta. En samvetstårta. För att jag inte litade på Rohlin, för att jag kritiserat Poppe och Ivarsson och kallat dem inkompetenta. Popovics och Ivarsson har lyckats med bedriften att ha skapat troligen det bästa laget VIK haft sen elitserietiden. Det är ingen dålig bedrift. För VIK spelade som ett elitserielag idag. Det var klasskillnad.


Om den spännande slutspurten vill jag egentligen inte skriva en rad om. Jag mår alltför dåligt utav den. Jag kunde faktiskt inte slappna av och njuta av 9 - 1 vinsten förrens jag fick veta att Mora förlorade mot Troja. Glädje, lycka, men framför allt en stor jävla lättnad. VIK ligger just nu femma med 73 poäng. Mora innehar tredjeplatsen på 74 poäng meddans Almtuna ligger på fjärdeplatsen med samma poäng som Mora. Positivt är att Mora har en match mer spelad samt att VIK är det lag som har "lättast" spelschema fram till slutet. Nedersta bilden är förövrigt dagens pausunderhållning. VIK 00:or tror jag det var, underhöll oss med trevligt hockeyspel.

Ni får inte glömma att boka Bofors borta den 25/2.
Ryktas även om bilar till Mariestad nu på Onsdag.


Inga kommentarer: