söndag 24 augusti 2008

Stiffen, bäst mot KalPa


Klockan är halv 3 på Söndags morgonen. Ungefär nu vid samma tid kom jag hem igår efter matchen VIK - KalPa. Det blev utgång. Trots allt blev det en trevlig kväll.

Måste säga att jag är ruskigt imponerad av Stiffen. Han gav allt i matchen mot KalPa och var enligt mig bästa spelaren på planen denna afton. En till spelare som imponerade på mig var Pär Ahlbrandt. Han bjöd publiken på många fina dragningar och snabba förflyttningar. Ahlbrandt var het. Men Stiffen var hetast.

Plus för att PP äntligen ser ut att fungera. Blev positivt överraskad över VIKs power Play som flöt på med snabba pass, kloka lösningar och en riktigt fin rörlighet. Annars har inte Power Play varit VIKs starkaste sida. Dock har dem inte börjat träna PP ännu, så jag vet inte. Hoppas på positivt resultat.

I övrigt var VIK jämbördig sina motståndare, kanske en aning hetare vid några tillfällen men jag väljer att nöja mig med ett kryss. KalPa spelar i Finlands högsta liga och ska i vanliga fall vara numret större än VIK. Men Gulsvart hängde med bra och satte hård press på gästerna de sista minuterna. Det hettade till ordentligt och slagsmål utbröt. Stiffen tog fighten. Han är hetare än hetast och blir bara bättre och bättre.

Inga kommentarer: