tisdag 24 juni 2008

En VIKare i Foppaland.





bild tagen vid Gudusjö, Skorped av min sambo.
_______________________________________
En trevlig överraskning...
Efter en tur upp till norra delarna av vårat land måste jag konstatera att landet Sverige är både vackert och imponerande. Fokusen startade med destination Foppa - land i Onsdags och bilade tillbaka i Söndags. Home sweet home, men norrland satte tänderna i mig, bokstavligen. Mygg, mygg och åter dessa jävla mygg. Horder av knott och mygg har ätit mig knottrig på armar, ben, fotknölar, nacke, ja alla jävla kroppsdelar som en liten myggjävel kan komma åt.
Men jag hade endå trevligt.
Hemma igen till tryggheten, säker för vilda norrlänningar, galna mygg och foppasponsrade ica - affärer konstaterar jag att mycket hänt sen jag reste i Onsdags. I avsaknad av allehanda moderniteter såsom dator och internet har jag levt som i en bubbla. En vän till mig ringde mitt i natten och meddelade den glada nyheten att en spelare av god kaliber och fina kvalitéer skrivit på för gulsvart. Tack och lov finns det telemaster i de norrlänska skogarna.'
Jag är imponerad av VIK att de lyckats knyta kontrakt med en spelare av Pär Arlbrandts kaliber, framför allt när både Malmö och Leksand stod som intressenter. VIK visade styrkan och kunnandet att övertala en spelare att välja med hjärtat istället för med penningpungen. Eloge också till Arlbrandt som insåg vart VIK är på väg och vart vi tillslut vill komma - till elitserien.
En sak till att berömma och promota är bloggen gulsvartlifestyle. Keep up the good work broder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett litet påpekande bara...
Sjön på bilden heter Stugusjön.