söndag 4 januari 2009

VIK, JVM och halt väglag


Match idag klockan 16.00. Nybro vikings, away. Inte så sexigt kanske. Årets lag har en förtvivlande svårighet att själv avgöra matcher mot bylagen. Det blir förvisso spännande matcher och underhållning för den betalande publiken, men det känns som om det varit lite väl av den varan. Låt oss nu gå ut och göra matchen mot Nybro till den tråkigaste och mest ointressantaste skiten som någonsin spelats i deras skitarena. Gå ut och krossa dem i första och skapa sen en tråkig icingmatch av stora defensiva mått. Kom igen nu, va inte så jävla kommersiella. (ironi för er som inte redan fattat det).

Annars är den riktigt stora behållningen JVM som just nu pågår i Kana - vi som klär oss i lustigt fula uniformer - da. Igår satt jag, som vuxen karl, ensam i soffan i bara kalsongerna och rycktes med likt ett barn på julafton när Sverige fullständigt körde över Slovakien. Visst, målmässigt kom Sverige inte igång förrens i tredje perioden, men rent spelmässigt låg småkronorna många steg före. Det slog mig att jag inte sett så ärligt krigande hockeyspelare med en sån glöd och glädje på länge som det jag såg igår. Underbart.


Årets första höjda ögonbryn:
Sportbladet hade två hela sidor om Wikegård igår. Kunde ju tro att det skulle handla om hockey men icke. Det diskuterades om Wikegård var en mobbare. Smuttat lite på julglöggen igen chefredaktör Kalle Jungkvist?

Årets första besvikelse:
Jorden gick inte under i år heller. Fan.

Årets första smäll:
Min bil, halka, ingen bra kombination.


GOD FORTSÄTTNING.

Inga kommentarer: