måndag 28 juli 2008

Från gulsvart till Maiden.

Har precis landat efter utflykten till Göteborg. Köade i ca 8 timmar för att få de åtråvärda platserna framme vid scenen. Det var stekande hett, vattenflaskorna fylldes många gånger, köandet var plågsamt och utdragen. Men vilken jävla fest det blev sen. Iron Maiden sprängde ljudvallen på jättekomplexet Ullevi. Ovanför cirkulerade hängglidflygare, helikoptrar och en och en annan mås. Inga moln så långt ögat kunde nå.

Självklart fixade jag ett grönt band som gjorde att jag kunde gå in och ut som jag ville ur första avspärrningen. Vilket var grymt skönt. Många turer längs bak i arenan där vattenslangarna fanns. Här har vi hardcorefansen som står snällt i 40 graders värme framför scenen ungefär 3 timmar innan Iron Maiden.

Givetvis tog jag också kort vid andra avspärrningen. Den stora ståplatssektionen längre bort från scenen. Här var det lika trångt och man kände hur folk glodde avundsjukt när man gick runt där med sitt gröna band mellan sektionerna. Det gröna bandet slogs vi för - kämpar man inte får man heller ingenting. Denna bild är dock någon timme senare än förra. Sittplats hade börjat fyllas på som ni ser i bakgrunden. Kolla in himlen. Den ljusa bilden tar jag när vakterna vid andra avspärrningen slänger vattenflaskor till folk i publiken. Som ni ser är allas blickar vända mot han i rött. Bilden till höger är under själva konserten. Som ni förstår håller jag inne med dem absolut bästa bilderna. Fick närbilder på näst intill alla i bandet samt en massa scenshows bilder. Ni som känner mig får fråga om ni är intresserade att se lite mer. Tog sammanlagt 65 bilder varav ett 30 - tal blev okej.

FORZA VIK.
PS: Glöm inte första ispasset den 3 augusti.

Inga kommentarer: